Surdag!

Idag struntar jag högaktningsfullt i min förb"#¤&" mätare. Jag var ju ute på krogen i lördags och tog några öl. Det var lugnt och trevligt och jag gav mig i tid och åkte hem långt innan det blev "för mycket". Blodsockret låg kanon hela kvällen och i söndags morse...

Vi hade en lugn fixardag hemma och på kvällen kom tjocka släkten hit på tacomiddag och tårta eftersom Hunken fyllt år i veckan.
Jag åt min tacotallrik utan bröd och chips och bs låg bra 1,5 timma efter. Till kaffet tar jag en tunn bit chokladtårta och tar en extra insulindos och sen var det kört=(((

När gästerna åkte hem hade jag 28 mmol i blodsocker!!! Tog ännu lite extra med pennan den här gången och bytte allt i pumpen. La mig med 19,2 mmol. Kollade bs vid 03 och hade 18,8!!?? Korrigerade med pumpen och vaknade med ett fett LOW på mätaren. Måste ha haft en sjujäkla insulindepå i kroppen...Jag flög ju upp ur sängen kallsvettig och darrig och länsade kylen på allt jag hittade...Inte så lätt att vara "lagom" när man känner sig döende...Så nu har jag åter igen.....tada!!! 18 mmol...

Nu vet jag vad det beror på jag har tagit bara lite insulin för att få ordning på det men jag är förbannat trött på detta så mätaren åkte demonstrativt in i ett köksskåp med en smäll, ha ha ha! Nä, jag har inte ett dugg hett humör vid höga bs;)

Jag lägger ner för ett tag helt enkelt och bryr mig inte som ett tjurigt barn!

Men jag antar att jag är på't igen till eftermiddagen/kvällen igen om jag känner mig själv rätt.

Hoppas helgen varit bättre för er!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Vad jobbigt för dej med så höga och svängande värden.

Jag fattar heller inte när de peakar uppåt så när man "gjort allt rätt". Och när det väl är i gungning och man inte kan stoppa det.



Hoppas det stabiliserar sej för dej när mätaren skämts klart. ;-)



Kram

2011-10-10 @ 13:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback