Ser inte handen framför mig!

Så grått och dimmigt är det här idag, jag blir så seg av sånt väder sen har jag ju heller inte fått promenera pga höfterna och då degar jag ihop på en gång.

Effekten av stress och stillasittande är mycket mer insulin, 33% mer/dag för att vara exakt=/

Vad man är beroende av tekniska prylar i dagens läge. Vår dator har krånglat som attan ett par dagar och man känner sig fasen naken utan. Vi har inte ens en telefonkatalog hemma nu för man kan ju kolla allt på datorn...tills den inte funkar, ha ha ha! Men nu ska den vara i fas igen.

Ikväll går Hunken på sitt helgnattskift så jag har en helg med grabbsen framför mig, dock ska jag jobba mellan 07 och 17 imorgon så då ska de vara hos morfar. Undrar hur pigg jag kommer att vara efter det passet??!!
Jag gillar att det är höstlov nu iaf, det betyder en aning mindre stress iallafall.

Igår när jag skulle gå och sova pep det i pumpen. Låg reservoarvolym. Så typiskt när man ska gå och sova, man ska ju egentligen inte byta direkt innan läggdags eftersom det är ganska viktigt att kolla så att det inte har blivit något knas under bytet men jag lyckas alltid med att vara tvungen till natten=) Nu gick det bra, vaknade med 7,2 mmol så det har funkat perfa under natten. Något som jag också märker är att insulinet verkligen tappar effekt runt 3:e dagen man har det i pumpen, när man sen byter till nytt så får man en sjujäkla effekt av det nya fräscha insulinet. Det gäller att vara försiktigare med doserna då=)

Nu kaffe!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback