Är det brukligt...

att man plockar ur isoleringen ur huset lagom till kylan kommer så här??!!
Ja, iallafall om man frågar Hunken. Det var precis det han gjorde med frenesi igår, det var sån upphetsning i att riva och kasta ut allt så att han blev tvungen att dela ögonblicket med sin bror.


Han verkar ha haft en baktanke med det iaf. Kliande händer ger sympatikramar och kel. Kall frysande fru ger närhet....I mina ögon kunde han bara ha frågat om vi skulle dela täcket men karlar är ju så komplicerade typer;)

För anledningen var nog inte alls att de om 2 veckor ska komma och fylla på med annan, ny, bättre isolering. Nä, det tror jag absolut inte=)


Snart är det så här kallt!

Två veckor är lång tid!

Ha en bra helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Haha jo lite smådumt. Beror på hur låg man är alltså. Inte sådär kallsvettig låg är något vidare inte.



Men lite småskakig och hungrig, då är det nice haha. Låter jättedumt, jag vet. Gillar att utmana ödet trots att jag legat på 0.8 i bs, usch!



Och du, är du intresserad av en diabetesbok ( från ungdom till ungdom - skriven av Frida kullgren, Jag gästar även med ett ganska obehagligt men bra kapitel. Frida har även hon diabetes.



Du får den gratis av mig, om du står för frakten. Frakten är säkert 20-30 kr.



Postat av: Sofie

Hej!



Jag är också typ 1 diabetiker och surfade runt lite ikväll på bloggar som handlar om typ 1 DM efter att jag kollat på programmet på SVT 2 och diabetes och graviditet. Jag känner nämligen inte med typ 1 och tänkte att det kunde vara intressant att se hur andra har det.

Jag läste om att du vaknar högt på morgonen efter hypoglykemi (vilket är förståligt). Jag har också haft det så genom åren (har haft DM sen 1991) men nu i vuxen ålder bestämt mig att det är viktigare att jag inte får så höga värden istället för att jag ska hålla ned insulindosen. Så jag tar faktiskt insulin samtidigt som jag äter på natten. På så sätt hamnar jag inte så högt på morgonen. :)

Maila gärna om du vill bolla lite tankar och idéer.

mvh /Sofie

2011-10-16 @ 20:51:52
Postat av: Hanna

Hej Sofia! tack för din kommentar och välkommen hit=)

Jo, visst vaknar jag ofta hög efter en nattlig hypo men jag råkar nästan alltid ut för det sk gryningsfenomenet också. Därför vågar jag inte tillföra mer insulin på natten än det jag har i basaldosen för då ökar jag på gryningsfenomenet också vilket resulterar i nästan ännu högre värden på morgonen.



Jag försöker att undvika nattliga hypon genom att ställa ner basalen nu om jag ligger under 6 mmol vid läggdags och peppar peppar verkar det fungera de gånger jag gjort detta=)

Annars får jag helt enkelt räkna kolhydraterna jag äter på natten och begränsa dem till en lagom höjning.



Men ibland orkar man ju bara inte mitt i natten och då blir det ju som det blir ändå;)

2011-10-16 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback