Världsdiabetesdagen!



Idag är världsdiabetesdagen eller world diabetes day=) Dagen då denna sjukdom uppmärksammas världen över.
För mig är ju varje dag en diabetesdag men kanske en sådan här dag kan få någon annan att få insikt om diabetes. Varje litet strå av kunskap är en vinst för oss som lever med sjukdomen.

Jag upmärksammade dagen med att vakna med hypoklykemi (lågt blodsocker). Det ordnade sig med en mysig frukost med familjen.

Äntligen har vi fått till det med att Storis ska få taxiresor till skolan istället för buss nu när han har gipset. det var inga som helst problem att få det beviljat via försäkringen har har genom skolan men att hitta ett taxibolag som kunde ta på sig uppgiften var desto svårare. Hela förr veckan höll vi på att ringa runt innan vi hittade ett bolag som kunde. Nu är det ordnat iallafall så det känns skönt. Bara jag som gjort misstagt att beställa bilen samtidigt som jag står och lämnar Mini på skolbussen, inte så smart.

Hoppas ni får en finfin dag!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: JOAKIM

Ha en grym dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback