Blodsockerblues!

Ledig dag till ingen nytta! Jag hade så många planer, saker att fixa, adventsstädning och lite planering osv. Hade 18 i bs när jag vaknade, jäkla värktabletter, jäkla inflammationer vill jag skrika nu!!
Frukost och korrigering, sen somnade jag. Vaknar med 3,9 i bs och sen har det varit lågt hela dagen.
Har inte gjort något alls...

Är aptrött och mår illa som bara den.

Läste på Insulinbellas blogg om hennes bs-bekymmer när hon tvättar=) Känner igen det där.

Tänkte rada upp lite olika situationer som definitivt påverkar mitt bs.

Låga värden:
*Städ och tvätt
* Tv-spel
* Hundträning

Vid alla dessa aktiviteter kan jag garantera att blodsockret sjunker på mig.

Höga värden:
* Möten
* Undersökningar på sjukhus
* Konflikter
* Försovning
* Värkmediciner

Också situationer som garanterat höjer mitt bs.

Har ni några givna situationer för höga/låga värden?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Heeeej där! Läget?



Nu har jag tävling igen. Delta gärna denna gång hehe.



Ha det bra!

Postat av: Jessie

Har du pyntat?:-)

2011-11-30 @ 08:29:12
Postat av: Anna S

Ja,vissa saker vet jag med mej antingen höjer eller sänker blodsockret en dag framåt eller så.



Sjukhus är inte min grej men ett måste ibland ju.

Sockret går upp från kanske 6 till 16 mmol/l.

Går inte ner om jag inte korrigerar med snabbinsulin.



Annat som får sockret att höjas är att gå omkring och känna mej som en dålig människa. En massa negativa tankar är inte bra för blodsockret alls.



Att lätta sitt hjärta för någon man litar på som vill lyssna är alltid bra för blodsockret.



Ilska höjer det. Sorg/tårar brukar sänka.

2011-11-30 @ 14:43:27
Postat av: Hanna

Så sant det du skriver Anna=) Förr förstod jag inte hur mitt värde kunde vara så högt vid provtagningen när det låg bra när jag ick hemifrån. Har också svårt att fixa bra värden när jag är inlagd, vill bara hem...



Det där med negativa tankar är okså helt riktigt i mitt fall...

2011-12-02 @ 09:50:19
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback