Fast helt ärligt...

Idag känns min diabetes som en bortskämd liten snorunge!! Spelar ingen roll vad jag gör för den så är den bara otacksam! Spårkurs i skogen nästan hela eftermiddagen igår, jag låg konstant på 2,8 mmol....Det är svårt att fokusera och försöka vara aktiv då=/

Sent igår kväll när värmen försvunnit trodde jag att läget var under kontroll men tji fck jag...mätaren visade low när jag skulle gå och sova...Tröck i mig mackor, kakor, godis, festis och en massa annat, struntade i om det skulle bli en rekyl av det och visst...17,5 mmol imorse. Ingen bra start på dagen!

Värme gör att mitt bs beter sig helt galet, alla värden, höga som låga liksom klistrar fast sig och vägrar att stiga eller sjunka??!!

Jaja, tur att man inte har så fasligt mycket planer för dagen, jag kan kosta på mig att ta det lugnt på förmiddagen och hamna i fas igen....

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Fy vad jobbigt för dej! Känner väl igen det med de konstiga värdena (och därmed måendet) när vädret blir varmare. Ingen hit alls när det svänger sådär eller när värden vägrar flytta på sej fastän man försöker så mycket.



Ta hand om dej!

2011-05-23 @ 15:36:31
Postat av: Ninnu

Jobbigt med bs och väder. Har nu redan sänkt mina doser inför sommaren, få se hur det börjar gå... Lycka till åt dej och dina värden, hoppas de ger med sig snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback