Tiden rinner iväg!

Tänk att blogga har blivit lite av ett beroende=) Jag tycker att det är så roligt att få kommentarer och att kommentera andra. Jag inser att detta har blivit lite av en ren diabetesblogg (sorry Jessika) och faktiskt en slags terapi för mig. Jag värdesätter att det faktiskt finns andra riktiga människor som läser och förstår vad jag menar med äckelsmak i munnen vid höga bs osv....Så värdefullt.

Jag har också insett att det finns människor därute som är nya i sin diabetes och faktiskt uppskattar att man lämnar ut sig så här=) Jag delar mer än gärna med mig av mina erfarenheter, missar, bs-värden, hba1c:n och allt om det kan hjälpa någon. Precis som jag känner att jag blir hjälpt av andras erfarenheter...

Tänk om bloggandet hade funnits jämt!! Då hade nog livet sett annorlunda ut för mig iaf.

Jag har gjort en resa nu sedan pumpen kom in i mitt liv, en jobbig resa men som ändå har givit mig så otroligt mycket. Tiden innan pumpen känns så främmande, jag hade givit upp kampen och slutat bry mig för det kändes hopplöst!! Jag är som sagt inte i mål ännu men på god väg och för första gången på mycket länge är jag herre över mitt liv och min diabetes.

Här känns det som ett väckelsemöte där jag borde avsluta med ett Halleluja! Men inte då;)

Jag har haft mitt bs under kontroll den här helgen, jag faktiskt har den senaste veckan varit kanonbra, ligger någonstans runt 6-7 mmol/L ganska stadigt...Bara att njuta av stunden!

Imorgon är det confession monday va? Vilka är på?

Ha en bra kväll!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Haha ingen fara jag läser på ändå=)kram

2011-03-21 @ 06:35:25
Postat av: Sandra

Jag är med som vanligt... trots den här !#)(%#="¤&-förkylningen och pms ;)

Postat av: Emma

Va bra du ligger =)

Ja visst är det skönt att få dela med andra o skriva av sig =)

Ha en bra dag!!

2011-03-21 @ 09:27:40
URL: http://diabetesemmis.wordpress.com
Postat av: Hanna

Måndagar är måndagar...förkylningar är inte att leka med när man vill ligga bra till=/



Tack Emma! Är riktigt ycklig över denna period=)

2011-03-21 @ 23:09:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hej Hanna. Det är så skönt när bs ligger runt 5-6. Får mej att nästan känna mej som en vanlig en. ;)



Ja, håller med. Om Internet hade funnits när jag var liten så hade mycket sett annorlunda ut. Hade en brevvän i Skåne med diabetes typ 1 men det var allt.



Ha det fint!

2011-03-23 @ 00:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback