Solsken!

Är det i lilla byn idag=) Positivt, väntar på våren...

I natt har min axel bråkat med mig igen....somnade runt 02 av ren utmattning men vaknade en timma senare av att jag hade känning...Det tog så lång tid för mig att komma på vad jag skulle göra år det så Storis vaknade av mitt bökande. "Gå till sängen så hämtar jag dextro" sa guldpojken=)

Åt några dextro, somnade om, vaknade med ny känning, åt dextro, somnade om, vaknade med ny känning igen! Tog en banan och fick sen sova till morgonen.

Alltså, när man tuggar i sig de där äckliga dextron så vaknar jag alltid med en bäver i munnen=/ Äcklig beläggning på tungan och en sötsur smak som aldrig går bort. Ibland är jag duktig och borstar tänderna efter låga bs på natten men pga av axeln orkade jag bara inte springa upp gång på gång och göra det.
Har inte vågat kolla mitt morgonvärde ännu, misstänker att det kommer att avslöja nattens bravader...

Jag är kluven till nattliga känningar...Misstänker att jag dimper ner mer eller mindre varje natt men att kroppen oftast tar hand om det själv (därav mina trassliga morgonvärden) så därför blir jag på ett sätt glad att jag vaknar av lågt ibland, att jag själv hinner på och korrigera. Sen är det ju naturligtvis ingen gemytlig upplevelse, ganska otäckt egentligen...

En ganska bra bild av hur jag känner mig efter en sån här natt=)



Nu ska jag kolla hur jag ligger till och äta frukost!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nejmen hu, vad ni håller på med nattkänningar!! :| Jag minns inte riktig sist jag hade en känning på natten, så jag får väl vara glad över att jag har ett jämnt blodsocker över hela natten helt enkelt.

Postat av: Hanna

Ja, det är skönt att ligga jämnt=)

2011-03-23 @ 10:01:26
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Nora

Jag känner igen det du skriver om när man vaknar och känner av dextrosolsmak i munnen. Inte kul! Jag brukar dricka ett glas mjölk också, då blir det oftast bättre :)

2011-03-23 @ 15:56:51
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Anna S

Ja ,nattkänningar är svåra att rå på helt klart. Jag hade en sent igår kväll och sedan en till senare på natten. Vaknade vid 4 och det kändes som bs var högt.



Dextrosol äter jag inte längre. Fick nog av det när jag var liten. :) Det blir diverse sött godis eller russin, eller banan, eller saft/Festis.

2011-03-25 @ 17:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback