Crap!

Ordet får avsluta denna dag och natten som var....

Skulle vi haft confession idag hade jag inte jublat över värdena....

Startade med 11,8 imorse

7,5 innan lunch
2,2 två timmar efter

här emellan äter jag mängder

3,3 efter frossan

frossar mer

3,7

fyller på lite till

5,4

och sen den slutgiltiga fanfaren får ni föreställa er, även trumvirveln...

17,8 efter liten middag med normal bolus=/

Jag ska aldrig mer luta mig tillbaka och tycka att det är flyt för då händer sånt här...

Bara att gå på imorgon och hoppas att det blir bättre.


Good night! Sweet dreams!


Kommentarer
Postat av: Fia

Man blir fasiken inte klok på den här sjukdomen ibland! Jag har också vart med om såna där låga värden som inte vill ge med sig! Det är sååå jobbigt!! Hoppas du mår bättre nu!

Kram på dig!

Postat av: Hanna

Tack! Idag är det bättre och natten har varit lugn...Kram!

2011-03-24 @ 08:19:39
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: NIna

Jag hade ett tag ifjol som jag kunde ha 3-4 gånger känningar i dygnet, och det är jobbigt, för att inte tala om hur illa det är för kroppen. Levern hinner inte producera socker i den mängd som det behövs, och då är risken för chock större. Plus att varjefall jag blev så fruktansvärt trött av alla känningarna, så orkade ju inte göra nåt annat. Dessutom steg sockret mellan känningarna till över 15, så hela livet kändes som en berg-och-dal-bana. Min bov var för mycket långverkande insulin, så nu när jag tar mindre doser har känningarna förvunnit (har "bara" 2-3 i veckan mera...).

Hoppas det ger med sej för dej snart. Jobbigt sånt där.

2011-03-24 @ 21:43:05
URL: http://bloggen.fi/diabetes
Postat av: Hanna

Precis! Det är jättejobbigt när det beter sig som en jojo...Ligger hellre högt och jämnt. Jag har nog 3-4 känningar om dagen nu men jag har ju ingen långtidsverkande att dra ner på=) men jag tror att det beror på att axeln har varit bättre under en period och jag har kunnat vara mer rörlig. Ska titta över basaldoserna i pumpen om detta fortsätter....

2011-03-24 @ 22:39:38
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jobbigt för dej! Känner igen det med en massa känningar bara för att jag vill ligga OK. (Helst under 7). Typiskt med att det låga värdet vägrar ge med sej för att sedan sticka upp sådär! Jag får nästan alltid ta extra Novorapid när jag frossat bort ett lågt värde som vägrar gå upp. Så det har chans att lägga sej lite mer normalt.



Kämpa på och hoppas att nästa vecka blir lugnare för dej.

2011-03-25 @ 16:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback