Äsch...

Hade ju kanonfina värden igår och la mig runt 23.30 med 5,0 mmol/L....Vaknar på 12,8 mmol/L=((

Alltså, jag vet att jag inte skule bry mig om dessa envisa morgonvärden, allt annat flyter ju nu och efter frukost är jag oftast nere på normala nivåer igen men jag blir så jäkla ledsen av att det bara inte vill sig...Allt jäkla arbete man lägger ner, ska jag behöva gå upp klockan 4 på morgonen för att hinna på det där jäkla gryningsfenomenet. Nu har jag trixat me basalen på natten, både med tider och doser och ingenting hjälper!!!

Nu jäklar ska jag ligga på om sensorn! Men vad jag ska göra efter att ha haft den vet jag inte. Egentligen vet jag ju hur nätterna ser ut. Samma värde i princip som vid läggning fram till 03-04 på morgonen och inte ens en dunderhöjning av basalen gäller på kroppens uppvakningsmekanism....



Nu till något kuligare, idag har min nya telefon kommit=)) Jag trodde det skulle ta tre veckor för så stod det på kvittensen när jag beställde den. Äntligen! Sedan jag satte mig på min fina telefon har jag fått använda en helt vanlig basic Nokia som vi har här hemma för nödfall, en sån där för 300 kr. Man kan typ bara ringa och sms:a på den och ett tag var det rätt så skönt att inte ha något annat bjäfs på den men det gick över rätt fort=)

De senaste dagarna har vi bara haft 2 av 3 vovvar hemma. Nisca har varit utlånad till en tjej som innan hon ansöker om ny ledarhund ville prova om hennes barn tål schäfer. Vad tyst det är hemma utan henne men jag vet att hon har jättekul där borta=) Igår hade jag alltså Jade med på promenaden istället och det var jättekul att få spendera lite ensamtid med bara henne. Till helgen är det nog hel flock igen.....
Tinoponken blev 6 år igår, det firade han med en löptur på tu man hand med husse samt lite fint nötkött....



Den skenheliga skaran, från vänster: Jade, Nisca, Tino...

Nu ska jag hasta iväg och hämta telefonen! Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Ja, det där eländiga fenomenet innan man ska vakna. Har precis samma problem. Vaknar jag vid 4 på morgonen så ligger jag bra, men skulle jag somna så går det upp som en raket. :(



LOL, det var en söt skenhelig skara du har där på backen. :) De har säkert nåt lurt i kikaren? ;-)



Ha det bra och hoppas att morgonvärdena lugnar ner sej.

2011-03-22 @ 23:47:01
Postat av: Hanna

Ja, det är en gåta hur man ska komma åt det där....



Skenheliga är de hela högen;) De har alltid något lurt på gång!

Postat av: Anna S

Håller med om gryningsfenomenet. Jag misstänker att jag ev tar för mycket snabbverkande på dagen/kvällen så bs pressas ner under natten. Därav rekyl.. eller nåt.



De där sköningarna har säkert varsin räv bakom örat. ;-) Kul med upptåg.

2011-03-25 @ 17:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback