Aouch!

Det har varit en hård natt blodsockermässigt!
Fick en känning igår precis innan jag skulle sova, tog en macka och la mig. Vaknar vid 01.30 och mår tokilla. Kollar bs och det ligger på 18,8 (!!??). Jag korrigerade med endast 1 E för jag tänkte att det får ligga lite högt under natten (borde ha hamnat på ca 15 mmol/L).
Två timmar senare vaknar jag dyngsvettig, kollar bs och ligger på 2,1!!! What??!!
Drar i mig lite druvsocker och somnar om. Imorse 06.00 vaknade jag på 14,4...

Uäck! Idag mår jag pyton, blir vila och stressfritt för mig=)

Ni då?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: emmet

förmodligen kanske du hade något sött på fingret som gjorde att din blodsockermätare slog 18.8.. om du enbart åt en smörgås?! och med tanke på att du sedan hamnade med ett blodsockervärde igen..



jag mår fint, vaknade på 8.1 mmol/l idag :)



kram!

Postat av: emmet

med ett lågt*

2011-03-08 @ 11:32:39
URL: http://ettlivsomdiabetiker.blogg.se/
Postat av: emmet

hmm vad klurigt, kroppen är verkligen ett mysterium ibland..



haha ah men det blir så, hade bara två stumpar hemma nu.. resten har jag glömt i min innebandybag som är hos min flickvän! :P

2011-03-08 @ 12:38:05
URL: http://ettlivsomdiabetiker.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag gissar på samma som Emmet, att du hade något på fingret som råddade till blodsockret... men vilken tur att du bara tog 1E!! :o

2011-03-08 @ 15:38:37
URL: http://ohpoop.papper.fi
Postat av: Hanna

Trodde också det men fick samma värde med nytvättat finger...Mystiskt!

2011-03-08 @ 19:05:00
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jättejobbigt när det svänger sådär hur man än korrigerar..! För mej stiger ibland bs när det varit så lågt pga att levern pumpar ut allt socker till kroppens försvar. Alldeles för mycket socker pumpar den ofta ut så jag hamnar sky högt när det varit lågt. Sen kan det dyka ,men jag vet inte av vilken anledning.



När jag vaknade kändes det högt som vanligt idag. Tog korrektions dos och det hamnade normalt efter frukosten. Sen åt jag 2 knäckemackor istället för lunch och det drog upp sockret. Före middagen var det 6,1 och nu känns det bra.

2011-03-08 @ 20:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback