Slang...

Jag tror inte att min pumpslang mår så bra...Har märkt att insulinet verkar mindre och mindre när det blir varmt. Jag har skyddat allt från direkt sol genom att ha det innanför kläderna men jag ska säga att där är det också varmt och svettigt när man löper runt i skogen....Hmm, hur gör ni andra?? Jag är inne på att börja byta i pumpen varannan dag istället för var tredje nu under sommaren....

För övrigt ska jag denna dag tvätta, plocka, klickerträna lite, leka med barnen och gå på en fejklydnadskurs;)

Det ni, det är en projektkurs som Hunken ska hålla för mig och en kompis för att kunna utarbeta en grundkursplan för sina riktiga kurser han ska hålla...Vi har fått order om att vara riktigt kritiska och komma med egna förslag, ska bli riktigt intressant.

Spåret igår gick så där på kursen...Jag gjorde bort mig lite genom att inte lita på att Nisca var rätt så hon missade slutet, ibland vill man bara gräva ner sig någonstans...Jaja, senare på eftermiddagen fick hon göra ett jaktspår på Storis. Han fick gå iväg i skogen hemmavid i 25 min, kors och tvärs, sen började vi spåra honom. Nisca gick klockrent hela vägen, hon jobbade som bara den och visst hittade hon Storis och fick en rejäl belöning, duktig flicka!
Mini fick gå iväg 10 minuter var till Hunkens hundar och blev hittad han med, perfekt!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hmm..jag har nog faktiskt aldrig tänkt så mycket på att skydda slangen..får ta och skärpa mig! Jag har slangen oftast i nån ficka eller liknande så den är väl iofs rätt skyddad.

Har tyvärr inga tips att ge!

Kram

Postat av: Hanna

Det var iaf ingen på pumpträffen som gjorde så mycket mer än att ha det innanför kläderna. Några bytte i pumpen lite oftare under sommaren, det ska jag försöka tänka på om jag märker att jag sticker iväg högt. Det är bara jag som är så snål och inte vill slösa på de dyra hjälpmedlen;)

2011-06-10 @ 20:37:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback