Confession monday!

Det var ett tag sedan men nu vill jag börja på med detta igen.

Jag vet att det är Tisdag men en massa saker (läs:bilf*n) igår kväll förstörde mina planer på att blogga...

Nu när jag har reggat allt jag har ätit, försökt att hålla ner kolhydraterna och röra på mig mer kan jag säga att jag har haft 5 hela dagar med oerhört jämna värden, jag är så himla glad när det funkar, insulinet är minskat, matintaget under kontroll och intaget av sötsaker och onyttigheter är obefintligt just nu. 3 känningar allt som allt på dessa dagar, 2 på morgonen (fixade ner basalen så de försvann) och en ute i skogen när jag ställt ner basalen en aning för lite.

Men, vi tar måndagen då, fram till 14.00 mätte jag med min gamla mätare, jag har dragit av 1 mmol från värdena för den skiljer sig ca så mycket från min ordinarie mätare. Vidare så är min ordinarie mätare den som stämmer bäst överens med sjukhusets mätare...

09.00 6,6 mmol
10.30 7,4 mmol
12.15 7,7 mmol (innan lunch)
14.00 7,9 mmol
15.30 6,4 mmol
16.30 6,4 mmol
17.45 7,1 mmol (innan middag)
19.30 7,2 mmol
21.00 5,6 mmol
22.30 6,9 mmol

Ser ni den jämna fina linjen som en sensor skulle visa??? Så här jämnt har jag aldrig fått till det under så lång tid!
Dagarna innan har sett likadana ut, och jag har tagit fler värden än så här och jag ligger stdigt runt 5-7 mmol. Sånt här gör mig glad och lycklig!

Ha en bra dag!

Tjng!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Grattis till så bra värden! Mm, underbart när sockret håller sej balanserat. Gör ju allt så mycket lättare.



2011-08-03 @ 20:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback