Doktor House is in the house=)

Mini leker doktor, jag är patient.

"Jaha, då ska vi kolla blodsocker på dig" säger han med en bekymrad min.

"Ok" säger jag med lite darr på rösten (man måste leva sig in i det här).

Han hämtar mätaren och tar ett socker på mig enligt konstens alla regler (visade för övrigt 5,5 efter lunchen, yes!)

"Du har fått diabetes" säger han och tittar allvarligt på mig. "Du kommer att ha det hela livet"

"Oj, det låter allvarligt" Säger jag med bekymrad min.

"Ja, du måste alltid ta medicin och ibland får du känning, då äter du godis så går det över"

"Ok, vad är det för medicin då?"

Vi tar paus för jag måste koppla bort pumpen och ge honom.....
Sen fortsätter han...

"Du ska ha en pump med penicillin" (han måste ha blandat ihop det med sitt eget penicillin han ätit i veckan)

"Så här kopplar du in den, ha den jämt annars kan du DÖ!"

Han kopplar in den på min mage, sen får jag en räkning på 25000 och en tid för återbesök nästa vecka=))

Så fördrivs en lördagseftermiddag här=)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

LOL! 25 000? Det är dyrt att vara diabetiker numera.. ;)

Låter kul som du och Mini lekt. Låter som han vet en hel del.

2011-04-02 @ 17:28:04
Postat av: Sandra

Oj så duktig han är din mini!! :D

Postat av: Fia

Vad söt mini är men dyrt att gå hos honom ;)

Vad duktig han är som kan så om diabetes!

2011-04-03 @ 12:45:45
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Emma

Nä va söt han e då =)

2011-04-04 @ 14:06:14
URL: http://diabetesemmis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback