Funderar på att flytta...

Satte ni kaffet i halsen?? Nä, inte rent fysiskt men med bloggen. Jag har suttit och filat på en wordpressblogg sen igår.

Varför? Jag är egentligen nöjd med min lilla blogg här men jag saknar 2 saker:

Nr1: Jag kan inte mobilblogga med min N8, finns ingen symbianapp till blogg.se och jag som är en inbiten Nokiatjej kommer aldrig att byta telefon. Jag kan logga in och skriva korta inlägg på den vanliga adressen men det krånglar som 17 och ofta loggar den ur innan jag publicerat.

Nr 2: Jag vill byta adress, egobuffa, ni hör väl själva (fniss). Den adressen valde jag innan jag ens för mitt liv trodde att jag skulle blogga regelbundet. Då, när jag hade en blogg som bara handlade om annat, en blogg som bara mina närmaste vänner hittade och läste. Sen kom jag ut ur garderoben med min diabetes och plötsligt känns inte egobuffa som jag längre...

Kruxet är att jag har nu bloggat sen 2007, en dagbok som jag själv ibland går tillbaka och läser i och den innehåller många minnen för mig. Tydligen är det näst intill omöjligt (eller dyrt) att få med sig sina gamla inlägg, kommentarer och bilder till ny blogg just från blogg.se. Jag kommer inte att radera den här bloggen om jag flyttar men det känns lite vemodigt att lämna den bakom sig så här.

Så, nu till min fråga: Ska jag flytta?

Fråga nummer 2: Hänger ni med i så fall?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Joanna

nej,men jag satte kakan i halsen..



Klart du ska flytta den om du vill.. Men jag förstår hur du tänker.. jag har funderat på att flytta min också, men det är ju typ helt omöjligt att få med sej allt..eller som du säjer svindyrt! o det känns ju vemodigt att bara lämna också..haha!

och det där med app via blogg.se.. jag har android, o då finns det inte heller nån app.. för mej går de inte ens att blogga via vanliga mobila sidan.. går typ o bara skriva överskrifter och publicera.. Skiitgrejer!



Meen, jag tror du måste avgöra en flytt, helt som du själv känner.. jag gillar dock namnet egobuffa.. :)



Men du måste givetvis länka,så jag kan följa med!



Kram

Postat av: Jessie

Lämnar dig aldrig vännen:-) kram jessie

2012-02-23 @ 10:43:52
Postat av: Therese

Jag har bloggat konstant via WP sen 2008 ungefär, innan dess grejade jag med att bygga egen hemsida på ett annat sätt och dessförinnan snurrade jag runt bland olika bloggplattformar. Trivs otroligt bra med WP och tycker definitivt att det är dit du ska flytta om du nu bestämmer dig för det. ;)



Och det är väl klart att vi hänger med? :D (Plus att du kan länka hit från den nya bloggen om inte annat?)

2012-02-23 @ 11:04:03
URL: http://www.tirren.se
Postat av: Insulinbella

Tycker du ska byta om du vill kunna blogga från mobilen! Jag bytte från bloggagratis till wordpress och vilken förändring! Mycket bättre!

Har kvar min gamla blogg så man kan ju alltid kika in på den gamla när man vill minnas ;)

Kram

2012-02-23 @ 19:56:57
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Jag hänger på =)

2012-02-24 @ 21:27:31
URL: http://.sandrasliv.bloggplatsen.se
Postat av: Anna S

Jag röstar på att flytta om det skulle innebära positiva förändringar, som att kunna blogga från mobilen.



Japp ,följer med i så fall. Alla gånger.

2012-02-25 @ 15:26:53
Postat av: Ninnu

Klart jag hänger med! Jag är så nöjd med WP och ångrar inte alls att jag flyttade. Men vad synd att man inte får med sej gamla bloggen från blogg.se, från bloggen.fi gick det hur smidigt som helst. Lycka till :)

2012-02-26 @ 10:42:40
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback