Valpar och magvärk...

Idag går valpkursen som jag är medhjälpare på av stapeln. Det är riktigt spännande, min första valpkurs. Siktet är väl att så småningom gå en instruktörsutbildning, kanske nästa höst, så jag kan hålla egna kurser. Så nu hänger jag med på så många kurser jag kan för att suga i mig kunskap!

Det verkar som om hela familjen är lite småhängig, alla utom jag just nu. Hunken kom hem med huvudvärk igår, troligtvis bihåleinflammation och Mini hoppade nyss av skolbussen för att vila i soffan, han har ont i magen...Får väl se om Storis mår ok när han kommer hem...

Äntligen verkar blodsockret ha landat på de nivåer jag vill. Hoppas bara att det håller sig stabilt nu. Ska till sköterskan snart och är faktiskt en aning orolig över hur mitt hba1c (långtidsvärde) kommer att ligga, det har ju varit lite struligt till och från. Jag hatar känslan av att känna sig värderad utefter hba1c. Inte för att sköterskan eller läkaren direkt säger att man är dålig utan det handlar mer om mina egna krav på mig själv. Allt ska liksom vara perfekt annars duger det inte. Jag vet att man inte medvetet låter blodsockret rusa men när det strular med dalar och rekyler så ändras ju medelvärdet mycket...

Tänkte köra ett träningspass med Nisca innan kursen. Vi harvar på med apporetringen, hon gillar att tugga på apporten och det gillas inte när man tävlar. Hoppas så mycket på att jag vågar ta mod till mig och tävla med henne, hon skulle fixa lydnadsklassen nu tror jag. Vi ska även köra ställande under gång, det har jag klickat in så det sitter i princip nu, lite finjusteringar kvar bara. Jag kan inte nog många gånger berätta hur underbar hon är min lilla vovve. Alltid glad och alltid redo att jobba, en aning prillig ibland men sjunker blodsockret släpper hon allt och visar mig att det är dags att dricka festis. Kunde inte ha fått en bättre tjej. Hon är en stor trygghet också när vi är ute själva. Jag har ju noll lokalsinne så vilse kan vi gå rätt ofta=)

Nu ska jag packa det jag behöver!

Ha en najs kväll!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback