Vad roligt...not!

Alltså, en morgon i detta hus kan vara en riktigt intressant historia. Vi sov väl aningens länge den här morgonen. Naturligtvis blev det problem med att hinna få ut Storis till taxi och samtidigt få ner Mini till bussen. Jag tog beslutet att att satsta på att Storis skulle hinna, skippa bussen och istället köra Mini till skolan. Allt bra så långt!

När Storis hoppat i taxin (och bussen åkt) så ska vi sätta oss i bilen. Det är bara det att när jag ska öppna bilen med dosan så händer inget! Jag är en sån person som drar ut på tråkiga saker, larmdosan har varit på väg att sluta fungera en längre tid och just idag svor jag över att jag inte tagit mig tid att byta batteriet...Sena som vi var drog jag en fuling och öppnade med nyckeln,  vilket resulterade i att larmet tutade igång! I 5 långa minuter stod jag och tryckte på dosan i ren panik med tutandet i öronen. Mini tyckte att det var en väldigt rolig morgon vill jag lova. Det enda positiva var väl att han inte hörde mina svordomar i allt tutande. Gud, eller någon annan förbarmade sig tillslut och gav mig ett enda sista tryck på dosan som fungerade och vi kunde hasta iväg.

Åkte in på den lokala macken och bad att få ett nytt batteri, sån service fick jag att de tillochmed bytte det åt mig så det fungerade=) Tackar och bockar! Nu har jag låst bilen och låst upp den ett antal gånger för att riktigt njuta av att det funkar!

Sitter just nu och äter min kanelprydda frukost! Jag har haft bra morgonvärden sedan jag började ösa i mig av den kryddan så det får bli en vana här i huset tror jag!

Imorgon ska jag på ett tråkigt möte. Jag kan inte riktigt skriva här om det men ibland önskar jag att vissa personer tänkte till en extra gång innan de öppnar mathålet!!! När man far omkring med halvsanningar och direkta lögner kan konsekvenserna bli stora för människor. Nu kommer detta att gå bra men det är så himla onödigt! Skönt att få det avklarat imorgon i alla fall så man kan lägga det bakom sig och blicka framåt!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback