Andra andningen...

Försökte verkligen att lägga mig i soffan och ta det lugnt efter att Mini somnat men icke...Jag kan inte koppla bort disk i köket, hundhår på alla möjliga (och omöjliga ställen), överfulla tvättkorgar, mail som ska skickas, intyg som ska postas, papper att fylla i osv osv osv.

När jag låg och försökte tvångsavslappna mig själv kom jag att tänka på kräm...Ja, inte hallonkräm utan alla krämer man tydligen bara måste använda för att inte se ut som den gamla drake man är. Idag fick jag äran att följa ett samtal mellan två tjejer om torrschampo, shineschampo, efterbehandlingar, håroljor och allt vad det var. Jag kände mig som en gammal nucka. Är jag ett sekel efter som bara använder schampo och balsam?? Helt vanliga schampon dessutom som finns överallt och inte kostar en miljon för en flaska lika stor som urinproven jag lämnar var tredje månad.

Vidare pratades det om krämer, foundations, highliters, pennor för att framhäva och pennor för att dölja..

Alltså, jag sminkar mig och är med på termerna. Men jag reagerar över alla måsten...varje dag...Går man upp 4 timmar innan jobbet börjar för att torrschamponera, shina och olja in håret för att sen sminka sig grundligt? Jag undrar hur man hinner. Jag gör det inte. Jag är oftast glad om jag hinner kamma mig innan jobbet (klä på mig ordentligt är också en bonus emellanåt), ibland jobbar jag eftermiddag, då hinner jag med mascaran också. Varför lägger man all denna möda för att sedan gå till jobbet och skita ner sig??

Och alla pengar sen, vojne vojne...Skulle jag skyla rynkor och ha glänsande prinsesshår en dag så ekar det nog på kontot hos mig iaf=)

Fast på riktigt, hittar någon en penna, stift eller annat passligt jag kan dölja pastejfläckar på tröjan, hundhår på kläderna, putande mage eller hängande bröst med så ska jag definitivt överväga att tömma kontot....

Nu, när jag läser vad jag skrivit undrar jag om jag inte ska ge mig själv tvångavslappningsförbud, ha ha ha!

Nu ska jag tvångssöva mig!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Haha du är knäpp;-).... Och sen hjälp.... Med sidan alltså hihi.

Postat av: Joanna

Hahaha... kan inte annat än hålla med dej, till 100% hur har dom råd? O hur tusan hinner dom?? Jag är som dej,skulle aldrig hinna.. är som sagt glad bara man hinner få på sej något anständig klädsel.. =)

Trevlig Helg!=)

2011-11-18 @ 17:25:27
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Kul skrivet! :-D



Jo, det verkar väldigt utseendefixerat överallt nuförtiden. Speciellt bland tonåringar, alltså värre än när jag själv var tonåring på 90-talet.



Man "måste" visst se ut på ett visst sätt enligt dessa personer för att alls få vistas utomhus.

Du är inte ensam om att känna dej "gammal". Själv har jag inte en enda app till min mobil och inte heller någon Ipad.

2011-11-18 @ 18:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback