Ok...

Svarar på alla 2;) frågorna då...

Blev ingen confession monday för mig igår. Hade en grymt jobbig kväll med Mini som slutade med att jag däckade totalt...men men, bs låg rätt bra ändå...

mellan 6-9 på förmiddagen, runt 10 på eftermiddagen och efter konflikten med Mini när jag äntligen fått honom i säng och allt var lugnt igen hade jag hamnat på 17....stress!

Idag har jag varit på laserbehandling så jag ser lite taskigt. Blir det stavfel skyller jag på det=)

Fråga 1 då:

Anna S
Vad är den värsta missuppfattningen om diabetes som du hört?

Det absolut värsta jag vet är när folk tror att jag fått diabetes för att jag ätit för mycket godis när jag var liten. Sådana förutfattade meningar gör mig galen, de är inte bara fel, det skuldbelägger mina föräldrar också, morr!

Annars har jag lite svårt för folk som blandar in ordet sköta i samma mening som diabetes...Ibland gör man mer än man egentligen orkar för att hamna bra i bs men det vill sig bara inte. Det handlar inte om att sköta sig, då är det sjukdomen som styr livet.

"Kan du verkligen äta det där?" är också något som jag ofta hör och blir uppgiven av. Jag är inte allergisk mot socker!!!


Fråga 2:

Fia undrar

Har du "utnyttjat" att du har diabetes nån gång för att tex. gå före i matkön eller liknande? ;)


Finns det någon med diabetes som inte har gjort det? Ärligt? Jag har nog inte gått före i matkön men jag vet att jag på högstadiet gick tidigare från gympan med "känning" för att slippa några i mina ögon töntiga avslappningsövningar.
Det har hänt ett fåtal *host* gånger att jag sagt till Hunken att jag börjar bli lite låg om jag inte vill köra bilen...

Men fy då, nu kan jag inte skriva mer om det;)

Nu hoppas jag att detta är läsbart=)

Tjing!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha... ja den som inte har utnyttjat sin diabetes ;) I lågstadiet ville jag egentligen inte åka iväg ensam med skolkören, men eftersom någon förälder ändå måste komma med skyllde jag på min diabetes för att mamma skulle få komma med utan att det såg töntigt ut...



... och så var det ju det där med att gå ut och gå. "jamen det är så nära efter maten.." "jag vill inte när jag har så lågt bs..:" osv ;)

Postat av: Fia

Fast jag har blivit "utnyttjad" pga. min diabetes av kompisar ;) En gång var vi på en spelning och det var skitlång kö till garderoben för att hämta ut jackorna. Vipps så tar min kompis mig i handen, tränger sig före alla och gapar att "min kompis har diabetes och ligger lågt! Vi måste få ut våra jackor nu!!"

Jag blev lite "halv chockad" av att någon annan utnyttjade att skylla på diabetesen men följde efter henne och lät henne fortsätta skylla på mig,haha.

2011-03-29 @ 17:30:47
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Sandra: Ha ha ha, känner igen allt du skriver=D



Fia: Oj, det har jag faktiskt aldrig varit med om. Smarta kompisar!

2011-03-31 @ 09:22:43
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Hej Hanna. Ja, håller med om allt du skrev där.



Det är väldigt irriterande också när andra tror att de måste tala om för mej vad jag ska göra/äta osv för att må bra. Jag har tagit hand om mej för det mesta i mitt liv och gör det nu med.

"Det där ska väl inte du äta??!" får mej att se rött.



På mellanstadiet hade jag och min kompis som är icke-diabetiker ibland "lågt blodsocker" för att få småkakor ifrån sekreteraren. Andra klasskompisar fick reda på detta och ville att jag skulle be om Gilles till dem med,vilket jag såklart gjorde.



Haha, känner igen det med jackan och andra som utnyttjar ens diabetes utan ens medgivande. :p

Jag tyckte det var pinsamt men de andra tyckte det var skönt att komma ifrån stället fort. :s

2011-03-31 @ 19:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback