Mini Mini Mini...

Det verkar inte vara Minis helg detta! Jösses vad han har varit avig och impulsiv, jag är helt slut!! Jag tycker det är så jobbigt när det blir konflikter med den lilla rackaren för han blir så otroligt arg! det sprutar eld ur ögonen på herrn och han har ingen aning om vad han tar sig till vid sina utbrott. Det är bara att gå efter och rädda det som räddas kan....Det går inte att bryta=/


















Han har varit riktigt konfliktsökande och hittat den ena futtiga anledningen efter den andra för att explodera...Man känner sig inte som en bra förälder precis! Man skulle kunna tro att det är han som har diabetes med svängiga bs..så är det inte, det är kollat några gånger=)

Värmen har också gjort sitt till för mitt tålamod, jag tycker det är svårt att ställa om insulinet efter värmen. Igår hade jag känning på känning och ställde ner basalen idag med några få % men då har det legat högt istället??!! Misstänker att jag druckit för dåligt i värmen, får skärpa mig!

Nu ska jag ta och lägga Mini med en saga, vill att dagen ska sluta bra för oss båda. Storis har en kompis här på övernattning, de ska ligga i husvagnen=) Spännande för killarna!

Imorgon är det spårkurs på förmiddagen, det ser jag fram emot jättemycket. Nisca har inte gjort annat än legat på gräsmattan och promenerat idag så jag hoppas hon samlat ihop lite arbetslust till morgondagen...eller vad säger jag...hon är en schäfer, vill hon inte jobba är det dags att kolla upp henne hos veterinär;)



Hoppas ni njuter av sommaren!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback