Från inget till allt...

Hela vintern har det varit total sysslolöshet. Kyla, mörker och smärtor har gjort att det blivit en del stillasittande. Jag är en rastlös person och har hållit på att gå i bitar av att bara sitta inne och uggla.

Nu är våren här, axeln är något bättre och kylan är borta. Då blir jag lyrisk och hänger på allt som erbjuds. Det har resulterat i att jag nu har ett styrelseuppdrag i brukshundklubben, har anmält mig till två kurser samt satt igång med träningen både för mig själv och Nisca ordentligt. Det betyder att tiden springer iväg. Dagarna går fort och jag är så glad över det. Jag har nog tagit åt mig aningens mycket för jag har fått ett bakslag när det gäller min skada men det är kul och jag gör så gott jag kan på mina villkor...

Hela veckan har varit fullsmetad med aktiviteter. Vi går nu spårkurs och klickerkurs, mellan kurstillfällena krävs det en hel del träning så varje dag är det nbågot att ta sig för, underbart!

Igår körde jag och Hunken ett uppletande i skogen med alla tre vovvarna. Det var jätteroligt och alla klarade av uppgifterna med bravur=)

Vårvädret med lyckokänslorna och all aktivitet har nu gjort att jag måste fundera på att börja sänka insulindoserna. Jag har en förmåga att sjunka nu om jag inte kompensationsäter så efter helgen ska jag läsa av värdena och klura lite mer på basalen. Eventuellt flytta en del av dagsdosen till nattens småtimmar så får vi se om morgonvärdet blir bättre, tyvärr är det fortfarande alldeles för högt för det mesta....
Måste nog räkna om min kolhydratskvot också eftersom den ändras när aktivitetsnivån ändras och man förbränner mer och snabbare...

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

HalloHalloHallo!

Fin blogg!

Vad gör du?



Kolla in mitt erbjudande om fotografering till kanonpris ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback