Trött, gött och lite nött...

alltså på riktigt, jag hatar verkligen söndagar (vet att jag skrev det i förra inlägget) jag har liksom fått för mig att det är som ett förspel på kommande vecka, förfesten, förätten...ja u anme it! Lite som varningen om domedagen, lugnet före stormen eller...savammel svammel.

Står liksom på söndagkvällen (läs natten) när allt är klart, förberett, tvättat, duschat, packat (pretto va?) ja, så klart alltså.
Då står jag där och liksom hukar mig för morgondagen, som om en måndag skulle kunna ta livet av mig. Och egentligen är måndagen precis lika stressig som en söndag för det ska packas och grejas och donas och sånt då med men då är man liksom mer inne i det och vardagsrutinerna finns....

Idag har jag varit den mest ofokuserade människa som funnits. Men ändå är allt klart nu, måndagsångesten sitter där som en smäck och de små gulliga pojkarna sover som två fjun. Om jag inte gjort allt på en gång, dvs steka hamburgare, förhöra Storis på glosor, packa in tvätt och rasta hundar så hade jag liksom ändå varit klar nu. Det är det som irriterar mig, jag stressar upp mig och kör på som en duracellkanin till ingen nytta alls, all energi åt skogen bara så där....jag hade kunnat lägga den på att sticka en mösa eller sortera viktiga papper eller laga tusen matlådor eller något annat...Nu har den gått åt till att pusta, frusta, skälla, morra och hyperventilera en gång i minuten.

Ja ja, nu sitter jag här och skriver ett totalt meningslöst inlägg iaf och det bevisar väl att jag har en del egentid att lägga på mig själv?

För övrigt har jag legat otroligt pressat idag men ändå gjort en blunder. Pytsade i mig 2 E extra efter lunch eftersom jag var sååå otroligt törstig och torr i munnen. Typiskt tänkte jag, tog inte tillräcklig dos för lunchen och bara för att det kändes så sjuktjäklajättejobbigtsyndommig att jag var tvungen att hämta nya teststickor till bsmätaren och koda om den kollade jag aldrig hur högt jag låg...Jag låg inte alls högt!!! De 2 E jag tog förde mig i en riktig tango rakt ner till 1,9 mmol/L på väldigt kort tid.
Kompensationsåt en banan och hamnade på 5,5 men fortfarande muntorrhet till 1000...va f¤%/#/N!!!
Jamensåatt, dags att analysera...resultatet= Tradolan kan ge MUNTORRHET!! Där var svaret, klantjag, klantjag, klantjag! Men nu är det löst iaf...

Nu är jag tom i huvudet och ska sova i väntan på denna skräckmåndag=O

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kan också känna mig hög när jag e låg. Bli torr i munnen o så, blir ofta väldigt törstig när jag e låg med. Lätt att man tror tvärtom då. Usch 1 i bs äe ingen höjdare. Minns när jag var på jobbet o låg på 1. Kändes som jag skulle svimma. Jag blev så rädd, såg suddigt, var helt kallsvettig, uppfattade inte omvärlden överhuvudtaget. Så det var bara att hälla och trycka i sig allt som fanns i närheten. Usch inte roligt! Hoppas allt löste sig för dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback