Lilla lilla älskade Mini!

har haft sådan växtvärk i natt. Han är typen som inte gnäller för någonting. Ramlar han på cykeln och skrapar upp sig reser han på sig och cyklar vidare. Har han feber och halsont eller magsjuka så tar han det bara med gott mod och blir frisk fort. I natt var det riktigt illa, han hade så ont i sitt vänstra ben så han kunde inte sova. Han grät stilla och var riktigt ledsen=( Vi masserade, duschade varmt på och grejade men inget hjälpte. Tillslut somnade han av ren utmattning vid 3-snåret...Han är hemma idag, även om benet inte gör ont längre så är han inte människa nog att klara en hel dag i skolan...Sånt värker i ett mammahjärta!

Igår lagade jag en tand hos tandläkaren. Jag måste säga att den jag har fått nu är otroligt duktig, lyhörd och förstående! Min rädsla för att gå dit har minskat drastiskt på de två gånger jag träffat honom, mycket ligger i bemötande och respekt för andras rädslor. Jag skulle kunna tänka mig att boka en ny tid för att göra en total undersökning och se om det är något mer som måste åtgärdas nu när det akuta är gjort. Men det får vänta tills allt annat med axeln och insulinpump är klart!

Mitt blodsocker vill inte samarbeta med mig numer. Har höjt mitt Lantus igen då jag har skyhöga morgonvärden. Idag ska jag hämta ut ketonstickor till min mätare för jag tror att jag har ketoner, huvudvärk och illamående är dagsformen nuför tiden tyvärr. Bäst att hålla koll!

Nu ska jag mysa lite med Mini!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

stackarn sånt gör ont=(

2010-10-28 @ 08:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback