Ibland undrar man...

Vad det var som gjorde att man absolut längtade efter barn??!! Och två st dessutom... Ta bara detta med att få äta i lugn och ro. Man kan ju tycka att det vore en enkel match med en fyraåring och en nioåring. Hahahaha säger jag bara. Jag har en trotsig fyraåring och en nioåring med världens kortaste stubin...Igår satt jag och tänkte på hur livet kunde ha varit utan barnen. Tro mig! Jag älskar dem av hela mitt hjärta och vill ha dem men ibland fantiserar jag lite om mitt glamourösa barnlösa liv...
En jämförelse på en middag tex...

Middag som mamma:
Hmm, vad ska vi äta idag. Just ja vi tar falukorv och makaroner igen, det är ju typ det enda som barnen kan klämma i sig utan knorr. Undrar om jag kan gömma några grönsaker i maten??? Nej just ja....de har ju inbyggd grönsaksradar...

Middag som barnfri:
Vad ska vi äta? Hummer, en god köttbit med ett glas vin eller en skön trerätters ute. Hmm, så många goda val och så mycket fritid att spendera....Svårt det här...

...som mamma:
Mini! Sluta stoppa makaroner i öronen! Hur hade du tänkat att vi ska få bort ketchupen från hunden???

...som barnfri:
Rött eller vitt? Rött eller vitt? RÖTT ELLER VITT??? Hur ska jagkunna välja....

...som mamma:
Älskling! kan du plocka ur broccolin ur Storis fickor så jag ka äta min mat som stått på bordet i bara två timmar denna gång??? Jaså inte, ett bra tv-program...ok nej då....ingen fara....jag kan ha Mini på ryggen ett tag till, det går ju att tugga ändå....

...som barnfri:
Fan att det ska vara så svårt att välja, rött eller  vitt???? Får nog dra lott...


Ni ser!!! Det är ju mycket enklare att ha barn... inga svåra val och kval där inte. Kalla snabbmakaroner, sladdrig falukorv och rumsvarm mjölk i ett kök som ser ut som en stridsplats. Då har man ju sysselsättninger fixad för resten av kvällen också...En knodde till kanske?

Nu ska jag tvätta bort en tuschmustacsh från Mini, tvätta kissiga lakan och skriva dagisschema...

Tjing!


Kommentarer
Postat av: jessie the best el? asg

Hej välkommen tillbaks=)

Har saknat ditt bloggande gumman

Absolut vi ses på onsdag inte en dag senare KRAM

2009-03-09 @ 11:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback