Jag har svaret!!!

Smurfade runt lite på internet och hittade en artikel på en familjesida med rubriken: 20 tips för att komma i tid till jobbet.

Jag har också 20 tips för det, eller iallafall 11:

1. Se till att väckarklockan står på rätt tid...
2. Se till att alarmet är aktiverat...
3. Se till att dina byxor är rättvända när du ska dra på dig dem med halvstängda ögon...
4. Se till att barnen ligger kvar på samma ställe som du la dem på kvällen innan, det tar sån tid att lokalisera dem...
5. Se till att vindruvorna du lägger i fruktburken ligger kvar i den, tid går åt när man står på alla fyra och brottas med hunden för att få tag på alla som rullat ut i hallen..
6. Se till att du gör iordning rätt barn för skolan...
7. Se till att du vet vilken dag det är, skolan är stängd på helger...
8. Se till att äta frukost kvällen innan, du hinner iallafall inte med det på morgonen...
9. Se till att gömma bilnycklarna någonstans så inte barnen kan göra det, kom bara ihåg var du lagt dem...(trosorna funkar för mig, de har jag oftast med mig)
10. Se till att kissa, torka av handfatet, borsta tänderna och sminka dig samtidigt, det spar tid...
11. Se till att du ger hundarna hundmat till frukost och barnen fil, det tar sån tid för barnen att tugga i sig torrfodret...


Våra morgonrutiner funkar finfint;-D

Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback