Snö...

var det här när jag vaknade till min stora glädje! Det blir så mycket ljusare när det ligger lite vitt på backen. Iofs blir det även lite halare att köra runt med Bettan också men det kan jag ta.

Storis var sitt vanliga sävliga jag i morse så när han väl klev utanför dörren för att vänta på skolbussen gick luften bara ur mig. Jag har inga planer för dagen utan bara en massa måsten känns det som. Typiskt att vovvarna ska gå in i sin allra värsta hårperiod när det är advent och det vore trevligt att ha det lite städat och fint. Det var likadant förra året, det är som att deras hårsäckar reagerar på första advent för det är precis på den dagen de kör igång att släppa päls. Storhunden ser ut som en riktig luggsliten gatkorsning för hunken har tagit ut henne och försökt att ta bort det mesta som sitter löst, stackars hund, hon ser inte klok ut!

I helgen ska jag jobba...igen! Ibland undrar jag om det inte vore skönt att ha ett helt vanligt jobb på dagtid på vardagar?? Men sen kommer jag på att det tycker jag ju egentligen inte, har ju haft det och höll på att krypa ur skinnet. Att jobba på schema är som en livsstil, på både gott och ont ju. Lediga dagar mitt i veckan och egentligen aldrig jobb fem dagar i sträck, det passar mig. En enda önskning har jag och det är att kunna ta bort en av mina tre helger på vårt femveckorsschema, men det kommer nog aldrig att hända...

Lillis kollar på sitt favvoprogram på tv. Det är Svampbob Fyrkant. Jag tycker han är så gullig när han ska berätta vad som hänt i dagens avsnitt för då kör han igång med sin lilla smurfröst och berättar en ganska osammanhängande historia och det bästa av allt är att han kallar Svampbobs kompis Patrik för Paprik hahaha:-)

Undrar om jag ska ringa någon och tala bort lite tid med?? Jessie, är du vaken???

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

Klart jag e vaken asg

Vadå MÅSTE man sova??? hehehe trodde det bara va Björnar som gjorde det på vintern asg

Promenad med vovvarna snart???? o KAFFE

KRAMIS

2008-12-04 @ 12:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback