Inte smart!

Imorse trodde jag att en osthyvel var ett vanligt hushållsredskap....BIG misstake!! Om ni inte skvallrar ska jag tala om vad det egntligen är för ett litet aber.

En osthyvel är absolut inget annt än ett MORDVAPEN. Min tumme kan vittna om det, den är inte hel längre :-(

Ponera att man vaknar liiite sent och att Storis ät liiiite mer sölig än vanligt. Vad händer? Jo, Buffa tar fram frukost i en hast och ska hyvla lite pålägg fort som attan. Jodå, nog blev det pålägg på mackan....på bekostnad av mitt KNOGSKINN (ajajajajajaj) . Halva knogen försvann! Jag kunde plocka bort skinnbiten från hyveln (klöks). Jag vet att jag tänkte att om skinnbiten ser ut så här då vill jag inte se tummen (yrslig var jag :-)) Det var ju ingen fara, den syntes inte för allt blod (dånar).

Jaja, som den superkvinna jag är kastade jag en handduk om tummen och skickade Storis till skolan innn jag bröt ihop. Nu är jag omplåstrad, med bandage. Mitt första.....

Så akta er när ni sitter där vid frukostbordet, din hyvel kan ha evil tankar. Moahahahahah!

image18Mordvapnet!

image19Offret! (obs! tummen på bilden är en annan än den i inlägget, den sistnämnda ville vara anonym ;-))

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Hehe...min far hyvlade av sig en stor del av tummens insida som barn men med lite armeringstejp på så blev tummen hel igen. Geggan som flöt ut de kommande veckorna karvade han bara av och jodå..han lever än med tumme och allt och sin vana trogen använder han armeringstejp till det mesta fortfarande. *asg*

Postat av: Smarran

Ja osthyvlar är inget och leka med.Hoppas tummen mår bättre snart. :-))

2007-05-13 @ 20:44:12
URL: http://smarrans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback