Jag har inte dött, jag lovar ;-)

Har bara haft liiite mycket att göra....Faktiskt så mycket att jag knappt har startat datorn här hemma. Det är rätt skönt att vara offline och ägna sig åt verkliga saker i perioder, men nu är jag online igen, förhoppningsvis för ett bra tag framöver....

Vi kikar på nya hus för fullt. Jakten har gått på sparlåga ett bra tag nu bara för att jag helt enkelt inta orkar packa och flytta igen. Vi sålde ju vårt gamla hus i dec-06. Men lite då och då slår det mig att vi kan inte bo så här trångt. Allt vår lilla håla hade att erbjuda i lägenhetsväg var en trerummare på 75 kvm, iofs lättstädad, ganska mysig, utan renoveringstvång eller ansvar för inköp av nya vitvaror etc etc, men den är fortfarande för trång. Barnen slåss så hårstråna ryker för att de inte får vara ifred. Visst, det finns fler som bor trångt och klarar det galant men då ska man nog inte vänja barnen med eget rum innan.

Jaja, fredag är dagen D. Då tittar vi på vårt hittills mest lovande objekt. Jag är kär, det är lantligt gediget och alldeles lagom stort för våra behov. Det ligger i nära anslutning till min favvoskog för svampplockning (ja, jag plockar med nöje svamp). Utgångspriset är lite högt, jag oroar mig för budgivningen, vill inte att den ska dra iväg alldeles förskräckligt mycket. Det var precis det som hände vid vårt förra kärleksobjekt, de vi budade mot hade bestämt sig för att de skulle ha det och de hade en helt annan ekonomisk sits än vi. Jag blev jättebesviken men nu går ett nytt tåg :-)

Whish me luck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback