Fredag!!!

Nu är det helg för oss. Skönt men ändå på något konstigt sätt ångestladdat. Jag får känslan av att de få lediga helger vi har tillsammans måste fyllas av allehanda roliga/pedagogiska aktiviteter. Varför?? Om jag väljer att sitta inne en hel lördag och ha videokavalkad med mina barn och en skål popcorn är väl upp till mig och barnen....men ändå funderar jag på vad människor omkring mig IRL ska tycka.

Alternativet då. Tja, vi skulle förmodligen stå en hel dag i skogen och huttra med stelfrusna tår och blöta vantar med en eld att grilla korv över bara för att det är så pedagogiskt att vara ute. Men det är inte alltid (men ofta dock) så lockande.

Måste lära mig att slappa, vara impulsiv och inte planera varje dag i detalj *memorerar*
Det som är viktigast, hur klyschigt det än låter, är ju att vi är tillsammans iaf. Barnen får själva välja, ute eller inne och jag ska helt ärligt säga att det nog skulle sluta med ganska lika mycket av båda.

Jag har konstig humor och vill dela med mig av något som Busluren på
www.alltforforaldrar.se skrivit där, precis min kopp te:

Svensk-Engelskparlör för turisten

Bra-å-ha om du ska utomlands på semester...
-------------------------------------------------
Behåll växeln, det är jämt:
Keep the gear, it is always

Än sen, då?:
Then then, then?

Det har gått en propp i köket:
A plug has walked in the kitchen

Det killar:
It boys

Jag vill gärna ha mer paj:
I want brain more broken

Kan du se knölvalarna?:
Can you see the bastard-elections?

Jag har fått sendrag i min vad:
I have got a latepull in my what

Har ni revbensspjäll?:
Do you have fox bone ventilation?

Har du varit med om det förut?:
Have you been with if that before?

Jag anar ugglor i mossen:
I suppose owls in the swamp

Han är bortrövad:
He is away-assed

Ingen fara på taket:
No danger on the roof

Hur mycket är klockan?:
How plenty is the bell?

Är det överhuvudtaget möjligt?:
Is it overheadtaken possible?

Jag har aldrig hört på maken:
I have never heard on the husband

Det ger jag sjutton i:
That I give seventeen in

En snuskhummer:
A filthy lobster

Oj, min tunga slant:
Oops, my heavy coin

Vill du ha kaffe på maten?:
Would you have coffee on the food?

Sköt om dig:
Shot around you

Se dig inte om:
Look you not if

Ta dig i brasan!:
Take you in the fire!

Slå dig ner och ta för dig av kakorna:
Hit you down and take for you of the cookies

Nära ögat skjuter ingen hare:
Close to the eye shoots no rabbit

Vad är du för en, jag känner inte igen dig:
What are you for one, I feel not again you

Gör inte om det:
Do not if it

Vill ni ha påtår?:
Do you want on toes?

Jag har soppatorsk:
I have soup cod

Klockan är bara barnet:
The time is only the baby

Du är avskedad:
You are offspooned

Gångjärn:
Walking iron

Att ge igen för gammal ost:
To give again for old cheese

Nä, du! Den gubben gick inte:
No, you! That man didn t walk

Skicka mot postförskott:
Sand against mailbeforeshot

Hör du du du:
Hear you you you

Se upp i backen:
Look up in the hill

Dra åt skogen:
Pull to the forrest

Var håller de hus?:
Where are they holding house?

Matlagning:
Foodrepairing

Det körde ihop sig lite:
It drove together itself tiny

Stora förväntningar:
Big before-waitings

Far åt helvete!:
Father ate hell

Ge järnet:
Give the iron

Det var som katten:
It was like the cat

Skärp dig:
Belt yourself

Nu går skam på torra land
Now walks shame on dry country

Skam den som ger sig
Shame it as give himself
__________________

Kommentarer
Postat av: Zoégas

Man FÅR sitta inne och glo på film och bara mysa och bara vara med en skål popcorn, korvgrillning kan man ta i ett soligt väder istället =)

Och den där humorn är helt galet rolig, håller med dig!

Postat av: Hosanna

Äh, själv gör jag som björnen - går i idé. *s* Hur skönt som helst. Vi har projekt skapa med pärlor hemma nu så vi har det hur kul som helst. Just nu sitter sonen och tittar på favvisfilmen "Macken". *s* och dottern övar på sian instrument.

Duuuu....snygg färg. *ler* Älskar rosa toner åt fuchsiahållet.

2007-02-03 @ 09:12:32
URL: http://hosannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback