Känsligt insulin?

Ligger högt, högt, högt....Inte jättehögt men hela tiden.

Irriterande värden på 10-12 mmol.

Något som blivit uppenbart för mig är att det är oerhört viktigt att byta ut insulinet i tid, inte vänta till morgonen efter för att man är trött. Det är nästan som att mitt insulin har en klocka som säger: -Tre dygn, inte mer!


En krävande vän det här...

Ska byta idag, är på dag tre nu och sen får jag väl se om det är insulinet denna gång eller sviter efter maginfluensan.

Planer för helgen är iallafall utgång med vänner. Problemet är att hitta något att ha på sig. Ska in till "stan" idag och kolla om jag hittar något men jag kan tala om att modet idag och jag är inte riktigt överrens...Jag är inte så förtjust i stormönstrade saker och gillar absolut inte åtsittande plagg. Då återstår....ptja, kanske hittar jag något på mamma-avdelningen som uppfyller mina krav;)
(Nej, jag är inte gravid)

Ha en bra helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Geo

Hej, ser att du bloggar om diabetes. Jag letar sådana bloggar då jag själv har diabetes typ 1. Vore kul om vi kunde länka till varandra.

Postat av: Geo

Jag måste bli bättre på att byta ut mina insulinpennor också. Lätt att man använder samma för länge och då verkar det inte lika bra.

2012-02-09 @ 09:22:57
URL: http://g-e-o.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback