Diabeteshelv...

Just nu är jag så anti, arg och trött på den här förbaskade sjukdomen!!!

Har precis kommit hem från jobbet och ligger på 24,1 mmol med ett ketonpåslag. Jag är så resistent mot insulinet nu så det spelar ingen roll hur jag doserar och ställer om. Normalt tar jag en dos på  mellan 2-5 enheter till en helt vanlig måltid med räknade kolhydrater, de senaste dagarna har jag köttat i med mellan 8-10 enheter till varje måltid och ställt upp basalen rejält och ändå ligger jag konstant på skyhöga värden!!

Vad händer????

Nä, behöver rejält med pepp nu om jag inte ska ge upp och strunta i allt.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Insulinbella

Det är det som är så bra i "diabetes blogg världen", vi förstår varandra och man ska inte hymla med att diabetesen kan gå en på nerverna lr göra en näst intill galen på skiten!

Jag kan tyvärr inte svara på varför du är så resistent just nu men du är inte ensam!

Kram på dig!

Postat av: Hanna

Tackar för kramen=) Jag vet inte heller varför det spökar så förbaskat men det är såååå skönt att få kräka ur sig frustrationen och veta att flera av de som läser vet och känner igen sig. Kram tillbaka!

2012-02-08 @ 21:23:21
Postat av: Geo

Jag vet exakt hur du känner dig. Man känner nästan för att ge upp till slut då insulineländet inte har effekt. Mitt senaste HbA1c låg på över 10. Efter att ha legat inlagd en vecka på sjukhus blev jag fri ketonerna. Hade initialt bra värden hemma men nu rasar allt igen. Jag tar 14E Novo Rapid till måltiderna, ibland 16E och 26E Lantus på kvällen. Nu får jag återgå till att bli superstrikt igen. Det enda som biter på mig. Hoppas att det vänder för dig snart. Kämpa på.

2012-02-09 @ 09:20:21
URL: http://g-e-o.se
Postat av: Hanna

Hejsan. Japp, ger snart upp faktiskt (känner så men det gör man ju egentligen inte). Jag tog också större doser när jag hade sprutor, då var 8-10 enehter inte alls konstigt men med pumpen ser det lite annorlunda ut, man kräver mindre (eller ska iallafall göra det) insulin till måltiderna eftersom basaldosen är lika effektiv över hela dygnet. Superstrikt är ju så trist men ibland nödvändigt, brukar hjälpa mig när jag är resistent men inte denna gång.

2012-02-09 @ 09:27:07
Postat av: Geo

Om man ändå hade pump. Mitt liv hade nog

sett annorlunda ut då.

2012-02-09 @ 16:15:20
URL: http://g-e-o.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback