Jag lever=D

Inte bloggat på väldigt länge helt enkelt för att....jag gjort annat och inte haft ork i denna värme att sitta vid datorn.

Hunken jobbar helg nu så därför har vi passat på att försöka fixa till lite på huset under veckan. Bla har vi för 3:e gången hängt upp hängrännorna efter vinterns bravader. Snön slog helt enkelt ner dem så de är lite snea och vinda. Vi bestämde oss för att inte försöka använda samma igen och gav oss av för att köpa nya fina rännor. Vi mätte och donade och åkte 6 mil med 4 meters hängrännor på takräcket=D När vi kom hem och ska byta så stämde inte måtten iaf, grr...
Det var bara att hänga upp de gamla (igen) och se glada ut...eller ja, vi såg inte så glada ut alls...

Hursom, vi ska ju byta tak asap, så då kommer de nya till användning ändå.

Vidare har vi fixat husvagnen som vi upptäckte hade köris, ops! den skulle ha varit besiktigad sista maj...Nu är allt kollat och vi står på kö för en tid så fort som möjligt...

Mini har varit på minisemester med farmor från måndag till torsdagkväll, det var välbehövligt för oss alla, även för lilla sparris. Han kom hem strålande glad och vi hade laddat våra batterier, win winsituation!

Åter säger jag att denna värme ger mig gråa hår i form av bs-svängningar...högt lågt, högt, lågt...bara att hänga med i svängarna...

Längtar efter att åka iväg med husvagnen, det ska bli ljuvligt! Barnen kan bada och fiska, vi kan njuta, grilla, dricka en och annan öl och bara vara. Hundarna älskar att följa med också men det är en syn för gudarna i husvagnen varje kväll. Den är inte allt för stor men vi klämmer in 4 människaor och 3 stora schäfrar på nätterna, ha ha ha! När de ligger där på golvet och ska sova finns det inte en endaste liten cm kvar att kliva på på golvet=D

Snart är det 1 år sedan jag blev fru! Tiden går fort och jag kom på idag att jag faktiskt inte ar ändrat på mitt efternamn överallt, jag är dålig på att säga rätt namn när jag presenterar mig och reagerar sällan i tex väntrum när mitt namn ropas upp. Till vår 2:a bröllopsdag ska detta sitta=D

Har väl inte så mycket mer att skriva just nu. Det blir glesare mellan inläggen ser jag när det är sommar. Det verkar vara så överallt och det är bra tycker jag att folk väljer att njuta av dessa futtiga månader av värme som vi har istället för att hänga framför datorn!

Ta hand om er!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Hej Hanna! Fint att se dej igen.



Mitt blodsocker är också lurigt när det är så varmt ute. Vaknade två gånger med känningar (2,3 och 1,8 mmol/l) inatt. Choklad och ett äpple, sedan somna om.



Hoppas att ni får en fin husvagnssemester.

Fint att Mini hade det bra hos sin farmor.

2011-07-02 @ 10:03:47
Postat av: Hanna

Stackare! Det är det värsta tycker jag...att vakna låg, både sovdizzy och sockerdizzy...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback