Häpp!

Jäklaranamma säger jag bara!

Vaknade med ett bs på 2,8 mmol, det var inte så skönt vill jag lova. Hade nog legat lågt ett tag för 2 limpmackor höjde mig till 15 mmol. Jag har haft svårt att få ner bs hela dagen så jag gissar på en liten glykogenutsöndring på småtimmarna.

Hursom, de där nedrans mackorna grämde mig väldigt mycket. Inte det bästa ur kolhydratssynpunkt så jag bestämde mig för lite motion. Det blev mycket...

Hunken och Mini var ute i skogen med Jade så jag och Storis tog Tino och Nisca för att ta en långpromme. Sagt och gjort, vi blev så inspirerade så vi gick hela vägen in till byn i stekande sol. Stannade hos pappa för att vattna hundar och oss själva sen lånade vi varsin cykel där och cyklade hem med hundarna. 1,2 mil blev det totalt!!!
Jag är stolt över både mig själv och Storis som hängde på=)))

När vi kom hem så ångkokade jag lax, det blev jättegott! Till det åt jag blandad grönsallad och 3 msk lätt creme fraiche som jag blandat i lite citron och peppar i.

Fasen om det inte ska synas på vågen snart att jag verkligen har bestämt mig. Jag har inte ätit en endaste liten godis eller fika på över 1 vecka. Jag har verkligen hållit på principen och tycker inte att det är så jobbigt...än.

Hoppas ni har det bra i värmen!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Det var långt ni gick och cyklade idag!



Mitt blodsocker har också svängt idag. Låg länge på runt 2 mmol/l som vägrade gå upp. Fick i mej två bananer och flera mackor innan det rättade till sej.



Verkar smart med en ångkokare.

Jag har ibland ångkokat fisk och grönsaker i folie i en kastrull. Funkar med men kanske inte lika bra som med en riktig ångkokare.



Ha det så fint!

2011-07-29 @ 22:05:33
Postat av: Fia

Jäklar vad långt ni gick! Duktiga ni!:)

Jag har ju ställt ner min basaldos nu för ca 3 veckor sen och har rört betydligt mer på mig nu under semestern. Brukar kolla historiken på den totala dygnsdoserna och jag har tagit betydligt mycket mindre insulin nu.

Men det märkliga är att ingenting händer på vågen!

Jag blir galen snart!

Så här mycket som jag väger nu har jag inte vägt på ca 10 år!! Det är helt mysko!

Kämpa på!

Kram

Postat av: Hanna

Anna S: Visst är det jobbigt när det inte stiger, oftast stiger det mycket och fort på mig när det blir så.

Ångkokaren verkar bra men jag måste köpa en kokbok tror jag för en sån för det finns inte mycket info om det på nätet=)



Fia: Tackar=)

Visst känns det bra när man kan minska på insulinet. Jag har också toppnoterat på vågen och det är värdelöst. Inte bara att man tycker att man ser stor ut, i mitt fall har det verkligen kännts att jag burit omkring på en massa extrakilon. Jag visste ju att jag lagt på mig pga av skadan men det blev en chock när jag insåh hur överviktig jag är. Jag har gjort många försök till att gå ner tidigare men har sällan lyckats. Antingen har jag dragit ner för mycket på insulinet så jag blivit så hög att jag inte orkat röra på mig eller också för lite så jag har haft känningar hela tiden och behövt kompensationsäta hela tiden. Nu har jag nog lyckats hitta balansen rätt så bra (förutom på morgonen då).Det är jäkligt krångligt att tappa vikt som diabetiker tycker jag men inte lika svårt att lägga på sig :S

Vi får ta upp vår motionsutmaning igen kanske och peppa varann!

2011-07-30 @ 10:48:14
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Fia

Den hade jag typ helt glömt bort!(alltså motionsutmaningen!)Vi får köra den igen!

Kämpa på! :)

2011-07-31 @ 22:12:16
URL: http://insulinbella.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback