Pssst!

-Mamma, du har glömt att kamma mitt hår idag!

Så sa Mini i mungipan till mig imorse när vi stod och väntade på bussen. Men det fixade han galant genom att slicka handflatan grundligt två gånger och göra en riktigt fastslickad snelugg i pannan, ha ha ha!

Igår var jag och fick ett nytt sjukintyg av farbror doktorn. Det verkar ta lite tid att bli rörlig igen för jag ska vara hemma och rehablitera en månad till. Jag hade Mini med mig in och han suckar, stönar och korvar sig medans farbror Doktor kör pekfingervalsen när han skriver ett långt och grundligt intyg. Efter en stund säger Mini högt och tydligt:
- Herregud, vad den där gubben skriver sakta!!!

Jag ville dö, men såg att coola farbror D drog på munnen så jag antar att kommentaren inte störde honom nämnvärt.

Idag har Hunken rastat mig i skogen. Vi var ute i 1,5 timma. Doktorn har rekommenderat 30 min om dagen, då måste jag ju slippa två dagar nu va??;)

Dags att fundera på middag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback