Vakna, Vakna, Vakna!!!

hör jag varje morgon och jag tror helt ärligt att jag har dött. Det går inte att öppna ögonen och jag kan inte hitta en enda kroppsdel som inte gör ont. Alltså, jag är 30 år, inte 90 men det är något som inte kroppen förstår.
Borde man inte vara pigg och utvilad efter 4 veckors semester. Nej, jag är inte benägen att hålla med om det för även om det innebär att du inte behöver släpa dig till jobbet på 4 veckor så ska man ändå ta hand om 2 barn och 2 hundar hela dagarna. Samtidigt ska man ta tag i husprojekten som blivit lagda på is tills vi har "lite ledigt".

Japp, vi har hägnat in en del av gården så hundarna kan vara ute utan att springa ut på vägen (en 70-sträcka som de flesta misstar för autobahn!!!). Vi missade dock en liten detalj, eller rättare sagt, den rann ut i sanden. Någonstans på denna inhägnad ska det finnas en grind så vi kan ta oss igenom med gräsklipparen :-) Den har inte kommit upp vilket har gjort att halva gården är fin och klippt och den andra är en äng:-D Naturtomt tror jag visst att det kallas...

Vi har lagt igen våra vattenläckande takfönster vilket innebär att barnens lekrum är en mörk grotta nu. Till hösten ska det inredas med mysiga lampor och ny färg på väggar och tak. Det var ganska ruttet under och vi kommer att åka på att byta det mesta av taket inom en snar framtid. Vi har ringt mäklarenoch den gubben som gjorde husbesiktningen åt oss och ingen vill kännas vid problemen. Dolda felgarantin kunde vi se oss i .....efter grrrr!!! Husförsäkringsbolaget hänvisade oss till sistnämnda garanti och besiktningsmannen är uppslukad av jorden. Det är bara att slita upp den något tunna pånboken och se glad ut! Morr!!

Han gick omkring på taket som tarzan. Jag bsatte inte min fot däruppe men var en förtäfflig verktygshämtare:-)


Har tränat en hel del med Nisca också. Hon är kanonduktig och vill lära sig mycket och fort:-D Vi har kommit ganska långt nu och nått de mål jag satt upp för semestern. 19 kilo väger hon nu förresten. Trodde att det var en hel del för en 7-månaders schäfervalp men jag har träffat två ur en annan kull som är lika gamla och de är över 30-kilossträcket redan, Gulp!!

Här ligger hn gärna till barnens förtret. Det är nästan tävling dit om kvällarna!


Till nästa gång jag kommer på hur man loggar in, Ha det bra!!! Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback