Men tjipp tjillevipp=)

Vad långt uppehåll det blev nu då. Jag har klivit upp ett steg på mitt arbete i tid nu så det är fullt ös hela tiden.
Jäklars vad det är tufft att sätta igång igen. Inte bara med jobbet, det går bra men med jobbet följer också andra saker som ska fixas. Man ska ha fritids till Mini, hålla koll på tider där utefter mitt röriga schema och Hunkens treskift. Alla fritidsaktiviteter måste planeras på ett annat sätt nu när det inte är så självklart att jag finns hemma hela tiden. Uppepå det är det allt det där vanliga med städning, matlagning, tvätt, hundar, möten, läxor etc etc...

Igår gick jag upp och körde igång med allt klockan 06.00 och jag var inte klar med mitt förrän 22.30! Jag hade häcken full helatiden med möten, jobb, handla, hämta barn, köra barn till skytte, läxor, tvätt och en hel del eget pappersarbete. Jag kan säga att jag somnade ovaggad igår=)

Stressen innan man kommit in i allt har givit mig ganska höga bs...Dags att dra på lite mer med basalen igen tror jag, jag hade korrigerat mer än jag givit bolus igår så något är en aning snett just nu. Jag kommer att vänta med justeringarna till fredag för då ska jag till sköterskan på besök. Tror jag behöver en aning vägledning för jag hittar inte orsakerna till att det ömsom sticker iväg och ömsom sjunker riktigt mycket. Stressen är en del i det hela, sen är jag även lite rasslig i halsen, inte sjuk men det är något litet som retar och håller på så det kan ju också vara en orsak...

Slutgnällt=) Idag ska jag på möte på mitt arbete sen ska vi faktiskt bara ta det lugnt ikväll. Småplocka lite så vi får det någorlunda städat och bara vara. Hunken jobbar natt så han är oerhört trött just nu. Tur att det är sista skiftet han går på ikväll. Imorgon ska vi fira honom eftersom han fyller år nästa vecka, det ska bli roligt! Äntligen får jag ge honom presenten som jag hoppas blir uppskattad!

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback