Att pendla...

Är jobbigt för axeln och idag har jag redan varit en sväng på mitt arbete och ska återvända ikväll igen. Hursom, allt bilkörande tar på mig mer än jag vill erkänna och med ökad smärta kommer ökade blodsockervärden på köpet...

Igår ställde jag upp basalen en aning igen. Vet inte varför men det känns som ett nederlag att jag behöver mer insulin. Knasigt tankesätt egentligen. Jag vet ju att varje sommar innebär en rejäl sänkning och att hösten för med sig ett större insulinbeov. Kanske är det så att jag är rädd att lägga på mig de stackars futtiga 4 kg jag lyckats få bort? Det tar sån tiiiid att gå ner ju.

Motionen är något jag måste försöka öka på mer men det är så svårt när det gör ont och man ligger högt. Jag blir så trött då så det finns inte på kartan att anstränga sig alls då.

Well well, idag är det iaf fredag! Skönt! Mini är fortfarande sjuk, det är så konstigt att se honom vara still så länge, det hör inte till vanligheterna precis=)
Ikväll ska jag jobba till 21.30. Tänkte mysa lite med Hunken efter det.

Imorgon bär det av för att vaccinera alla 3 hundarna, alltid en upplevelse att kliva in i väntrummet med allihop;)
efter vaccinationen ska vi spåra med dem och denna helg ska jag bannemig inte ha struligt bs, Nisca har lite svårt att fokusera på spåret då. Lydnadsträning på söndag och sen är det ny vecka igen...

Ha en bra helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Insulinbella

Jag tänker precis som dig när det gäller höjning av basalen! Tror jag ska gå upp 100kg om jag ökar på den lite, lite grann! Men! Så är det inte för jag har slutat duttat extra sen jag höjde min basal och då tar jag ändå inte lika mycket som det blev innan med allt duttande. SÅ man tänker så himla knasigt:p

Kram

Postat av: Hanna

Ja, så tänker nog jag också. Allt duttande tänker man ju faktiskt inte på=)

2011-09-21 @ 09:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback