Ännu en hypoklykemi...

Vaknade med 3,8 mmol...Bara att hoppa upp och trycka i sig något, stressade iväg två något trötta pojkar till skolan och satte mig att skriva en lista på vad vi skulle handla, det ekade nämligen ganska tomt här hemma igen. Göööör vi inget annat än äter??!!

När listan var klar och jag påklädd (undrar om Storis taxichaufförer tycker det är fröjdsamt att jag lämnar ut honom med orkanfrilla och pyamas??) så kom jag på att till juicen, mackan och russinen jag åt vid känningen tryckte jag inte i mig något insulin alls. Jag behöver en liten dos direkt när jag vaknar för att inte stiga. Oftast tar jag 0,5 E innan jag kliver ur sängen men inte när jag är låg. Jaja, summa summarum blev att jag tog ett skutt upp till 13 mmol. Korrigerade det och under handlingen så sjönk jag naturligtvis. Dags att räkna ut insulinkänslighetsfaktorn och kolhydratsfaktorn igen alltså!

Nu står lunchen i ugnen, fläskkarre med sambal oeleksås och fullkornsris blir det idag. Hungrig som en varg är jag också=)

Vad gör ni en tisdag som denna?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Joanna

åååh, vad gott det där lät du! =)

Postat av: Joanna

hmm, blev nåt fel.. publicerades innan jag var klar! Lät gudomligt gott iaf! =)



Sv: Ja,visst är det härligt att läsa om andra diabetikers vardagar.. jag älskar det. O som du säjer, men ler igenkännande och nickar dumt för sej själv.. haha, men gött är det! =)



Men du, hur gör du för att räkna ut insulinkänslighetsfaktorn? :/

O jag får fasiken inte till mina bs värden nu.. Det spelar ingen roll,vad hur eller när jag äter, eller vilken dos jag tar,så ballar det ur ändå, antingen upp eller ner.. jag blir tokig! :/



Ha det toppen!Kram

2011-11-15 @ 18:29:02
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback