Vardagsbestyr

Vad hemmat gror igen fort! Minis sjukdom och utmanande beteende har inte givit mig många minuter över för att ta hand om just någonting egentligen.

Jag är inte pedant men eftersom orken tryter rätt snabbt pga av axeln gäller det att hålla jämna steg och se till att det bara är lite att göra varje dag. Idag såg jag mig omkring i stugan och kände bara OJ!

Tvätt överallt, damm överallt, leksaker överallt, papper överallt, hundhår överallt, fönstren skitiga, sängarna behöver bäddas om, skräp behöver slängas, ren tvätt behöver vikas, toan behöver rengöras, köket behöver torkas av från smulor, dammsugning, handla måste vi göra, osv osv...

Sånt ger mig stress för jag vet redan från början att det är kört att orka och hinna allt. Inte bra för bs-värdena heller att gå omkring och titta på allt. Avundas Hunken som får åka härifrån och jobba.
Han tog tag i att handla sen får vi se hur mycket vi hinner gemensamt innan han åker till jobbet.
Det här är det värsta med solsken tycker jag. allt syns så väl!

Nu ska jag ta tag i det jag orkar. Börjar nu med ett bs på 11,8, återkommer om hur det slutar då=)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jag ser inte alls fram mot att "få" tvätta alla våra 14 stora fönster med många lager glas i.. och då är glaset dessutom gammalt och ömtåligt så man får vara försiktigt :/ Suck.

Du får ta hunken till hjälp och städa upp riktigt ordentligt :)

Postat av: Hanna

Japp. Hunken kommer att göra det mesta av "vårstädningen", jag kan bidra till det dagliga underhållet=)

Vi bor i ett gammalt missionhus så våra fönster är nog i samma skick som era. inte kul!

2011-03-31 @ 15:28:41
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Ja ,jobbigt när man ser hur skräpigt det blivit hemma! Jag har ändå ingen stor familj, bara jag och katten. Men vissa dagar känns allt övermäktigt.



Lite i taget som du säjer är bra! Det är ju så skönt när man i alla fall fått ordning på några av sakerna och kan pusta ut.

2011-03-31 @ 18:58:26
Postat av: Hanna

Absolut. Det blev dammsugning och några maskiner tvätt för min del idag, en bit på vägen iaf=)

2011-03-31 @ 22:22:22
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback