Jämn och lagom?

I natt kollade jag bs vid 04, jag låg på 8,9. Ingen katastrof för jag la mig med 9,8. I morse (kl 10.00 host) hade jag 9,0. Det betyder att natten varit något hög men jämn=)
Hoppas jag fått till basalen så jag kan ha värdet vid läggning som utgångsvärde nu!

Jag råkade visst kompensera den dåliga sömnen igår med en tolvtimmars nattsömn. Tror lagom är bäst för faktiskt så känner jag mig lika trött idag som igår...

Är inne på att prova en ny frukost. Hunken köpte naturell yoghurt och frysta blåbär till mig igår. Jag har jättesvårt för yoghurt och fil men ska verkligen försöka. Många gånger äter jag inte frukost för att jag ligger så högt på morgonen och har ingen aptit. Nu får vi se om jag kan äta detta...

En fråga till er diabetiker, använder ni sötningsmedel?

Jag gör det sällan men i te har jag suketter och nu funderar jag på att ta lite strösötningsmedel på frukosten men jag tycker att det är så otroligt sött och smakar lite konstgjort. Förut använda jag något som heter björksocker, det var kanongott och höjde i princip ingenting men här i byhålan får man inte tag på det längre, inte många som verkar veta vad det är.

Annars är det som big brother här. Jag kommer inte ut ur huset=) När äntligen Storis är frisk så får jag idag hem sjuka Mini...Så, nu är jag på dag 7 i huset och lär knappast bli utröstad;)

Jag lär spotta ur mig en del blogginlägg nu när sjukläget är som det är=)

Ha en bra dag, här skiner (och värmer) solen!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker det är bra med många inlägg! :)



Egentligen borde man ju avvänja sig så man inte vore så beroende av socker... men det finns ju alltid sukrin man kan använda istället :) Det finns att beställa på
sockerfri.com i sverige eller sokeriton.fi om man bor i finland. Det är inte ett sötningsmedel, utan socker, fast utan det som höjer blodsockret :) Och så finns ju stevia som är en växt som är söt.. men det vet jag inte var det finns att få tag på.



Själv dricker jag te utan socker, men sätter däremot socker på fil på morgonen... Förr använde jag canderel, men det smakar ju verkligen konstgjort!

2011-03-02 @ 20:51:21
URL: http://ohpoop.papper.fi
Postat av: Emma

Jag använder sötningsmedel och strör på fil o yoghurt. Har oxå haft fruktsocker men tycker inte att det smakar så mkt, det blir lixom ingen sötma..

Annars kan jag ta lite os sylt bara eller blanda yoggin med fun light! Det är gott =)

Har du provat den yoggin som är utan tillsatt socker som finns i lite olika smaker.. den e rätt god me =)

2011-03-03 @ 09:29:44
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: Raija

Hej

När jag var yngre, sådär 30-35 år sedan, använde jag sötningsmedel men aldrig numera. På min soygurt naturell till frukost lägger jag torkade tranbär och är jag låg på morgonen tar jag lite russin också.

2011-03-03 @ 22:02:51
Postat av: Raija

Hej

När jag var yngre, sådär 30-35 år sedan, använde jag sötningsmedel men aldrig numera. På min soygurt naturell till frukost lägger jag torkade tranbär och är jag låg på morgonen tar jag lite russin också.

2011-03-03 @ 22:03:41
Postat av: Hanna

Ok, jag har kört med canderel nu och de är faktiskt ok när det inte blir för mycket=)



Ska kolla in andra alternativ också så jag tackar för tipsen! Eftersom jag har görsvårt för fil och ypghurt är sötning av det ett måste om jag ska klara av det. Annars klarar jag mig oftast utan att söta sakerna jag äter...

2011-03-04 @ 10:29:13
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag tar alltid sötningsmedel till allt, kaffe, te, yoghurt. Har också svårt för yoghurt annars och fil funkar inte alls. Har aldrig ätit "tillsatt" socker till maten.



Vad bra att höra att Björksocker inte höjer bs. Jag trodde att det var som vanligt socker. Vet att det finns eller fanns i tuggummin innan och är bra för tänderna.

2011-03-08 @ 20:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback