Blodsockerfällan!

Jag drömmer ganska konstiga drömmar när sockret far omkring. Det finns ett litet register av drömmar som jag och Hunken kan skratta gott åt.

I natt var jag med i programmet Blodsockerfällan, en total ripoff av Lyxfällan. Charlie och Mattias stod vid tavlan med mina blodsockervärden och bilder på mat (budgettavlan). De förmanade mig myndigt att lördagens pizza minsann överskrider den kolhydratbudget jag måste hålla mig till och blodsockervärdet på tavlan hade ett rött förmanande varningsstreck när det översteg 8,0 mmol/L.

Jag fick rensa ur kylskåpet på onödiga kolhydrater och lägga lite godis kvar som en känningbuffert. Jag blev allvarligt förmanad att inte låna av barnens lördagsgodis någon mer gång och jag fick tillochmed ringa upp Storis och be honom säga nej om jag ber om godis...

Vidare i programmet fick jag gå omkring till de lokala pizza och snabbmatsrestaurangerna för att säga åt dem att absolut inte sälja mat till mig...

När programmet kom till återträffen var min diabetesläkare med och bekräftade med ett nytaget hba1c att jag skött mig=D

Ibland känns hela livet marinerat av diabetes ha ha!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nämen Gu va ja skratta! Den där drömmen slår ju alla mina drömmar med hästlängder!!! :D

Postat av: Emma

haha nämen gud! sicken dröm!

2011-03-08 @ 17:52:36
URL: http://emmazorro.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahahaha, asgarvar! Fan vilken sjuk dröm! Men jag tycker du ska ta patent på hela program idéen! Vem vet, kanske nån television som nappar?:p

2011-03-08 @ 18:51:22
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Sandra: Jag har läst om dina drömmar, de ger en ett gott skratt de med=)



Fia: Ska nog ta patent på det då=) Gäller bara att få diabetiker att ställa upp på det;)

2011-03-08 @ 18:53:53
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

LOL!!! LOL!!! Helt hysteriskt roligt!

Önskar nästan att jag hade liknande drömmar, skulle få mej ett gott skratt. ;-)

2011-03-08 @ 20:24:38
Postat av: Nora

Vilken lustig dröm! Tänk vad mycket våra tankar påverkar det vi drömmer om. När jag pluggade anatomi drämde jag om kroppens oliak funktioner och massa namn och begrepp.

2011-03-09 @ 18:22:44
URL: http://noragyll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback