Ptjaaa...

Snart, eller närmare bestämt i slutet av januari är det dags för ett nytt hba1c...Skräckblandad förtjusning ligger i det momentet kan jag säga.

Jag är alltid lite extra nojjig över resultatet efter julhelgerna. Jag har nämligen inte alls varit så noga som jag brukar. Dagarna innan jul var kantade av stress vilket gav mig generellt högre värden. Julafton tog jag ledigt från min mätare, kändes bara jobbigt att behöva se siffrorna. Inte för att jag skopat i mig överdrivet mycket men matiderna ruckas, stressen ökas och kosten är inte så strikt. Jag kollade bara innan jag la mig och hade då 11,8 mmol...

Juldagen gick åt till att försöka hamna i någon form av rutin igen och annandagen var jag på banan igen med blodsockret.

Jaja, får se vad resultatet blir. Då, när jag får det är det exakt 1 år sedan jag fick mitt första hba1c efter pumpen satts in. Tänk, att jag trots julhelger och skadan lyckats få ner det från 9,6 till 6,4 (gamla skalan) på 5 veckor med pump!

Ha en god fortsättning!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback