Förbaskade kolhydrater...

När jag åt tabletterna för mina höfter så pajjade min mage ihop för hundrade gången så jag slutade med dem men problemen har kvarstått då jag förmodligen haft små blödningar som behövt läka en tid.

Något som jag märkt är att problemen med magen tilltar när blodsockret ligger högre. Som om jag skulle ha en riktig magkatarr.

Igår bestämde jag mig för att äta lite LCHF-aktigt några dagar för att få blodsockret att lägga sig normalt igen. Det fungerar superbra på mig att vara strikt med kolhydraterna och magen lugnar sig något otroligt av det. Summan av beslutet blev att jag hela dagen igår låg på en stadig 5:a i blodsocker. Det ligger också mer stabilt på denna 5:a med en striktare hållning till kolisarna. Jag behöver inte oroa mig nämnvärt för att sjunka, tror att det beror på att fettet som man tillsätter i kosten hjälper blodsockret att hålla sig jämnare under längre tid.

Probelemet är bara att försöka matcha insulinet med kosten här. Det kräver oerhört mycket mindre insulin och jag upptäckte nu att nattbasalen behöver sänkas. jag vaknade nämligen vid 7 imorse med en bautakänning trots att jag låg på 7 mmol igår kväll. Så, jag fick bryta det där strikta kolhydratstänket det första jag gjorde idag och smälla i mig två mackor. Trist för nu känner jag av magen igen...

Men det är bara att fortsätta försöka. Har tänkt mig att vara strikt fram till julafton och äta fritt då=) Man kan inte avstå potatis till sillen ju, ha ha ha!

Idag ska jag ta och byta ett lyktglas på Hunkens bil och justera huvlåset då huven har haft sönder glaset. Jag är ingen bilmek alls men har nog skruvat en del tillsammans med Hunken i mina dagar. Sånt där pillergöra är min starka sida. Jag har löst några problem när det gäller bilarna medans Hunken ägnat sig åt större reparationer. jag tycker att det är kul att få prova på något nytt och se hur mycket man klarar av själv. Jag vet att jag kan byta ett däck om jag blir stående någonstans, jag kan byta olja och filter och har bytt bromsbackar själv en gång. Kopplat stereo och demonterat och lagat en backspegel har jag också lyckats med så...Ett lyktglas....det kan inte gå fel va?

Ha en riktigt bra dag!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback