Men var är solen???

Som utlovats här...Gillar inte gråmulet, det känns som det gör en ännu tröttare än man är...

Idag jobbar Hunken, han fick en trevlig sjudagarsvecka han=) Men jag ska inte klaga för han jobbar sen helg i 4 veckor vilket innebär att jag får njuta av honom alla vardagar.

Mini och jag ska ut på lite äventyr, handla present till kalas, hämta mediciner och lite annat. Sen är dagen blank, jag gillar att inte ha det alltför inrutat och jag tror att det beror på att jag ibland kan få jätteont i axeln och vara tvungen att vila. Det är så pinsamt att behöva ställa in med folk då...

Något som gör mig lite ledsen och tung i sinnet är att jag i veckan var på (vad jag trodde) min sista laserbehandling av ögonen. Det gör inte ont att behandla dem men det är en enorm obehagskänsla och men måste verkligen vara stark för att stå ut så länge som jag måste sitta. Jag behandlar båda ögonen och när läkaren ska gå över till öga nr 2 är det sååååå jobbigt att hålla det nybehandlade och jätteirriterade ögat vidöppet....Hela dagen efter behandlingen har jag alltid huvudvärk och känner mig illamående, synen är inte normal förrän dagen efter. Bs-värdena ska vi inte ens prata om....
Hur som helst klev jag av behandlingsstolen glatt och ver beredd på att säga tack och hej, nu ses vi inte mer men så blev det inte. Fick en ny tid om ett par veckor! Jag kände bara att jag ville skrika, klart att det inte är läkarens fel men varför ger de en hopp och säger att det förmodligen är sista gången?? Hon sa det nu också men det tnker jag ta lätt på. Orkar inte bli beviken igen...

Jaja, nu har jag gnällt av mig om det. Ska kolla bs och om det är ok ska vi åka iväg i bilen på våra små äventyr för dagen!

Hoppas ni har en bra helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anna S

Åh Nej! Vad jobbigt för dej! Jag har också gjort upprepade laserbehandlingar på båda ögonen och det är minst sagt jätteobehagligt!



Verkligen dumt av läkaren att säja att det är sista gången när det inte var det! Ibland undrar jag var psykologin eller tänket finns hos vissa.



Hoppas att behandlingarna är slut inom kort!

Och hoppas att din och Minis utflykt med shopping var bra. :)



Jag klarar inte heller av att ha en massa inbokat, blir för trött. Viktigt att se till sej själv då, om man kan. :)

2011-04-02 @ 11:52:12
Postat av: Fia

Usch vad tråkigt att läsa om laserbehandlingarna! Hur länge har du gått på det? Vad är det för problem du fått med ögonen? Förlåt om jag ställer massa frågor men frågar man inget så får man inget veta ;)

Jag har en gång fått en liten kristall i ena ögat men den försvann rätt snabbt av sig själv tack och lov!

Jag håller tummarna att det blir sista gången nästa behandling för dig! Men dumt att dom säger att det är sista gången, förstår att man verkligen har sett fram emot det och sen blir det för mycket att höra att man ska dit igen!

Kram på dig!

Postat av: Hanna

Anna: Tack! Hoppas också att det är över snart=) Vi hade en mysig stund på stan, nu är det bara slappa kvar=)



Fia: Jag fick förändringar i mina ögonbottnar vid min första graviditet, jättevanligt och de brukar gå tillbaka efter graviditeten men mina var kvar. De har bara varit små förändringar som inte påverkat mig alls i alla år. Efter älgolyckan stack ju mitt bs upp på rekordhöjder i ca 1,5 månad pga av smärtan och sen när jag satte in pumpen så dalade värdena ner jättefort. Då började förändringarna att bli aktiva igen tyvärr så nu får jag gå på dessa behandlingar och kapa nybildade små kärl i ögonbottnarna med laser....

Klart man ska fråga! Hade jag inte velat svara på något o dtta hade jag inte skrivit om det i bloggen;)

Kram!

2011-04-02 @ 15:22:01
URL: http://egobuffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback