Kom på en sak=)

Nu är detta en fråga jag funderat på ett tag...

Det finns ju naturpreperat man kan ta till när man håller på att bli förkyld, typ eshcinagard och kan jang. För något år sedan när jag hade enn begynnande förkylning tänkte jag som så att det vore ju hemskt bra att kunna ta till ett sånt preparat och slippa alternativt förkorta förkylningen och därmed rädda mitt bs litegranna...

Men när jag står där på hälsokostaffären och läser på flaskorna så står det att man inte ska använda det när man har en autoimmun sjukdom(?). Jag frågade personalen varför, men de kunde inte svara på detta. Är det någon här i vår lilla blogvärld som vet varför?

Äter ni några kosttillskott? Är det samma sak där? Jag köpte berocca igår, har tagit idag för jag är sååååå trött hela tiden. Jag tycker det hjälper (har ju lyckats blogga 2 gånger på kort tid ju) och jag hittar inte något i följesedeln om att man inte kan dricka dessa som diabetiker, de är sockerfria så de borde ju vara ok va?

Så, shoot!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Okej?! Det låter ju lite konstigt, och jag har aldrig hört att vi inte skulle få använda oss av sådant. Jag brukar ta echinacae när jag håller på att bli förkyld, men har fuskat med det nu dehär senaste gångerna... Men jag tycker att det funkar och att man blir fortare frisk då. :)

Postat av: Fia

Jag har frågat i nån affär förut varför det står så och det är väl mest en "säkerhet" för företagen om vi mot förmodan skulle bli dåliga/påverka vårt blodsocker så är dom fria från att ta på sig ansvaret!

Jag har också använt mig mycket av såna naturläkemedel och jag lever idag ;)

2011-04-02 @ 11:06:00
URL: http://insulinbella.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Ok, vad skönt=) Då kan man testa alltså... Jag lever trots två dagars beroccaintag också;)

2011-04-02 @ 11:14:04
URL: http://egobuffa.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag använder sällan naturpreparat men har provat Espiritox och Enchina Guard och Kan Jang några gånger. Märkte ingen skillnad på blodsockret eller nåt annat.



Det enda jag kollar på är om C-vitamin och liknande innehåller socker.



Låter logiskt att företagen garderar sej genom att skriva sådär.



2011-04-02 @ 11:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback