Smekmånaden är över...

Igår kväll samt under morgonen idag har mitt bs varit högre än önskvärt. Inga katastrofvärden men ändå höga. Igår efter middagen så mådde jag konstigt, mådde illa, huvudvärk och ont i magen. Kollade bs och det låg som högst efter middagen på 10,9 innan det vände neråt, alltså borde det inte varit några problem. Helt plötsligt så började jag kräkas=O... Kollade ketoner för säkerhets skull men det visade bara på 0,1...skumt! Mådde bättre på kvällen men var tvungen att göra en korrigeringsbolus på 0,5 E för att hamna under 9 åtminstone vid läggdags.
Nattvärdet vid 03.00 låg på 7,3, helt ok=)

Morgonvärdet innan jag gått upp låg på 8,8, ingen katastrof men morgonen bjöd på en hel del stress så när jag äntligen fått iväg barnen till skolan låg mitt värde på 11,0 och det är alltså innan frukost...

Nu måste jag ju kolla upp flera saker:
1. Var detta en engångsföreteelse med högt kvällsvärde i bagaget och stress på morgonen?
2. Har jag för liten basaldos på morgonkvisten?
3. Är det en förkylning på gång? (mycket möjligt)

Ska prata med ssk idag så jag får väl bolla lite. Känns som att man ändå får vänta någon dag till innan man börjar mixtra med doserna. Det var ju faktiskt inte förrän igår kväll som precis all Lantus gått ur kroppen på mig, alltså den tidpunkt då kroppen enbart har snabbverkande att förlita sig på. Också den tidpunkt då sockret börjar stiga. Om man sen lägger på det faktum att man kanske behöver några dagar att landa rent fysiskt i den nya behnadlingen så tror jag att pumpen får stå på de inställningar jag har nu och sen får jag nog utvärdera efter helgen....Ja, så får det bli=)

Jag är fortfarande glad och nöjd över pumpen, trots dessa (små) problem=) Problemen går inte ens att jämföra med vad jag drogs med med pennorna innan...

Idag har jag lite ärenden inbokade i stan, ska bl.a hälsa på på mitt jobb och lämna in sjukskrivningspapper, det ska bli så kul att träffa mina arbetskamrater=)

Dags att kolla bs!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: jessie

Haha julen som är såå mysigt förrutom snö kyla halka=)

Men allt blir så fint med allt pynt=)

kramis

Postat av: Emma

Å nej.. Det slår aldrig fel när man tror man fått ordning på allt så vänder det. Men du kommer snart att hitta rätt inställningar och så kommer det bli jättebra! Det tar ju ett tag för kroppen att ställa in sig så kanske du hade långtidsverkande kvar i kroppen.. Bra där, att ha lite is i magen. Har man fått lära sig nu att inte göra nåt förhastat. Lycka till!

2010-11-18 @ 14:28:15
URL: http://emmazorro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback