Tisdag igen...

...tycker jämt att det är början på veckan, aldrig slutet...

Solen skiner idag med men jag håller hårt på att inte hoppa högt av glädje, rätt som det är är landskapet vitt igen....jodå, jag vet minsann. Nu ser man asfalt på vår gård och jag ska passa på att titta riktigt noga på den utifall den är försvunnen imorgon igen:-)

Idag är jag och Mini lediga. Vi går fortfarande omkring med våra pyamasar på oss och är riktigt lata, det behövs ibland. Mini tittar på Dora utforskaren, jag vet inte riktigt vad det är som drar med det programmet. I början tyckte jag att det var ett bra sätt att lära sig lite engelska uttryck på, båda pojkarna har snappat upp en hel del. Men sen har jag upptäckt att det blandas engelska och svenska hejvilt där och det är enligt mig heeelt förbjudet!!! Hörde bl.a detta: Thank you dad, för att du hjälpte oss med....Nej nej nej vill jag bara skrika. Nåja, petitesser säkerligen, pojkarna lär inte bli ligister pga detta iaf:-)

Igår körde jag lite koppelträning med Nisca, det var kanonkul! Hon är ju en riktig bondhund som för det mesta springer lös när vi är ute i skogen här hemma, hon är jätteduktig på inkallning och håller sig strikt vid mig. Det är alltså inte så ofta hon får gå i koppel ensam med mig. Är man ute har man oftast båda hundarna med och det är en helt annan sak att gå då. Igår körde vi här på gården....Nisca måste ha trott att jag fått en hjärnblödning när vi bara gick runt carporten varv efter varv *skratt*
Hon fick gå kopplad och okopplad om vartannat så att hon inte skulle tycka att det var någon direkt skillnad. Sen körde vi lite lydnad också, det tycker hon är så kul så det skulle hon kunna göra dygnet runt nu. Det är så skönt att hon har landat lite i sin personlighet och inte är i någon trotsålder nu.
Nu ska vi ta upp spårandet också när snön har försvunnit, det ser jag fram emot (är du med Jessie??)...

Ha en bra och solig dag!!!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Jessie

Räkna med mig.... o en kopp kaffe såklart asg

2009-03-31 @ 13:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback