Jag vill också lukta kaka...

Igår blev det rätt sent innan kvällen var gjord i Buffas hus. När barnen var nattade stod det en hel del kvar på Buffas lista inför idag. Gympakläder som skulle packas, samtal som skulle ringas och sådant. På min lista stod även en dusch. Jag måste säga att jag gillar att duscha, bara för att ni inte ska få för er något annat. Men det är bara så att duschen oftast blir sparad till sist på listan och det innebär ofta att jag är lite anti när jag kliver in i badrummet av den enkla anledningen att jag är trött. Men jag duschar och jag gör det av hänsyn till min omgivning.

Vuxna människor med bristande hygien luktar, och de luktar äckligt på många sätt. Jag klöks av att känna lukten av riktigt flottigt hår, gammal armsvett som luktar lök eller ännu värre:otvättat underliv. Jag har stött på alla odörer och är livrädd att lukta så. Självklart förstår jag att det finns folk som lider av diverse olika former av åkommor som gör att man kanske luktar illa utan att ha misskött sin hygien och dessa personer lider jag med.

I vilket fall som helst så luktar jag på mig själv ibland för att kunna avgöra om duschen ska ske på morgonen eller kvällen och jag känner direkt om det är akut dags för jag är vuxen och luktar vuxet :-) Men mina barn, de har en benägenhet att lukta sockerkaka när det är dags  för tvagning. Är det inte konstigt?? De luktar liksom sött på något vis. Aldrig en tillstymmelse till lök eller annat otrevligt utan kaka liksom!!?? Gulligt och praktiskt... Tänk de dagar man råkar försova sig och man är så illa tvungen att bara hoppa i kläderna och åka till jobbet, vad praktiskt det vore om man kom dit i ett moln av sockerkaka istället för något surt och äckligt. Vad är det som gör att det blir så här??

Jag vill veta och jag vill lukta kaka när jag är smutsig:-)

Nu ska jag snart in på julfika med mina arbetskamrater, nyduschad och ren, måhända jag äter en eller annan kaka:-D

Tjing!

doftar ljuvligt va?

Mums både för näsa och mun:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback