Glad i hatten...

Var jag igår :-) Men eftersom jag inte hade någon Sverigejour så behöver jag inte hymla om det.

Jag stack iväg till en kompis efter jobbet på tjejmiddag. Vi åt gott, skrattade gott, och drack gott och...hör och häpna...jag orkade vara vaken ända till klockan ett på natten. Jag njöt och hade roligt och vara bara Buffa hela kvällen. Det var precis vad jag behövde för trots den sena timman är jag pigg idag. Lite euforisk skulle jag kunna sträcka mig till att kalla mitt tillstånd.

Nu har jag fått mit egovardagslyxförråd (vilket långt ord!) påfyllt och är nöjd för ett tag. Nästa punkt på mitt livsprotokoll är att:

Göra något för min trötta slitna Hunk. Jag får en klump i magen när han kommer hem helt urlakad från jobbet och har ångest över att han inte hunnit med allt han ska. Det skär i mig när han ler under lugg och säger att det snart vänder. Han är så lojal, ställer upp på allt och alla, bangar inte för en utmaning och är så mån om oss här hemma. Jag vill ge honom en mirakelkur med styrka, en bubbla som han kan kypa in i och få vara sig själv i eller en jättefin semester. Bubblan och mirakelkuren är inte uppfunna ännu och semestern är inte genomförbar just nu :-(

Jag satsar på en massage, ett biobesök och en god middag tror jag.

Visst är det skönt att få älska någon så mycket? Jag är kär långt ner i tårna, som min 7-åring skulle säga, fortfarande efter 13 år tillsammans. Med ett leende på mina läppar brukar jag tala om för Hunken att han är som ett par ingådda tofflor i vissa avseenden, det är så skönt, vi kan se på varann och kommunicera utan att tala högt, vi kan läsa varann utan och innan men samtidigt fortfarande komma med små överraskningar för att fylla på lådan med lite spänning i kärleksbyrån. Jag skulle vara halv utan honom!

image25
Baksidan av min stora kärlek och framsdan av de två i miniatyr! Julen 2006

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad fint skrivet om hunken och kärleken och säger bara en sak...SAMMA HÄR om kärleken....Den 1 dec har vi varit gifta i 4år...REDAN!!Skulle vilja ha en uppigade dunderkur till min hunk...jag tycker han sover jämt...men det kanske e hösten/vintern som gör det....kram miss ya!

2007-11-12 @ 20:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback