Men vad djupt det där blev då...

nu känner jag för att skriva något lättsamt ytligt och totalt oviktigt.

Vet ni, jag sitter med ett sånt där spelprogram på i bakgrunden. Ni vet, ett sånt där man får ringa in till och gissa på olika ord för att vinna pengar. Tjejen som leder programmet sitter och säger att man måste vara 18 år för att ringa in dit.... I nästa andetag så talar hon om att om du inte är 18 så ka du ringa en kompis som är det och kompisen kan tävla åt dig. Jeeeeeezuz!!! Då spelar det väl för f*n ingen roll om du är 18 eller ej!! Får man verkligen uppmana till ett sånt handlande??? (moraltant jag veeet!)

Det är lite som dessa underbara eu-regler som kommit till för att begränsa arbetstiden. Där inför man 11 timmarsvila för att man inte ska behöva jobba till sena kvällen och börja tidigt på morgonen. Då gör min kära arbetsgivare som så att de drar in en timma på kvällspasset. Men doh!!!! Är inte själva andemeningen att man ska slippa jobba ett morgonskift direkt efter ett kvällsskift??? Shit, jag vet iaf att detta blev gjort utan att vi "på golvet" är tillfrågade om hur vi tolkar reglerna, de som tolkat dem jobbar 8-16 må-fre. Hahahaha, ja ja, vad är en bal på slottet?

För att göra det ännu lite ytligare kan jag säga att nya vovven (schäfertik 2 år) har spytt på golvet :-)

This is life!!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Smarran

ASG ASG ASG!!! Du e så jäsingen helskön bruden! Skriv mera det är ju superkul att läsa din blogg du har humor så det smäller om det!Hoppas vovvfsingen e ok men det lät himmla kul måste jag säga!Tjingeling nu ska jag dansa och tjoa lite här hemma!

Postat av: Hosanna

Helt ärligt; att hunden spytt på golvet känns tio gånger roligare än en dum bimbo i rutan *s* VAR hittar de alla spån som plutar med mun och bröst i teverutan och som bara dräller goja omkring sig?
...och EU-regler...ja...de kan de stoppa upp där bak men bättre än vårdschemat är väl ändå omkretsen på grus som ska ligga under gungor *moahahaha* Det måste vara av en viss storlek under gungor på kommunala lekplatser och så måste alla gungor hänga så högt så att det inte kan bli för mkt scwung på gungan. Följden har blivit att personal på förskolor måste lyfta upp varenda unge - snacka om snedbelastning!

2007-05-09 @ 08:35:11
URL: http://hosannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback